2013. augusztus 1., csütörtök

93. Mount Shasta harmadszor



- Hát igen, kicsit sokan vannak itt – mondta bocsánatkérően Richard.
Aaron igyekezett nem túl feltűnően vigyorogni. Nem szólt, inkább a hegycsúcsot nézte.
Ágnes elengedte a vállamat:
- Minden rendben? – kérdezte aggodalmasan. – Biztosan állsz a lábadon? Nyitva tudod tartani a szemedet?
- Persze – mondtam, és léptem egyet. Vagyis én azt gondoltam, hogy lépek, de a lábam erről nem vett tudomást. Nagyon gyorsan kezdett közeledni a sziklás hegyoldal az arcom felé, de az utolsó pillanatban Aaron félkézzel elkapott. Milyen jó, hogy amikor nagyon kell, akkor azért mindig van, aki elkap.

Leültettek a földre. Richard vizet adott a kulacsából, aztán a fejemre is öntött belőle. Jót tett a hűvössége. Kezdtem tényleg magamhoz térni.
- Egy csomó fura népséget láttam, akik mind hozzám beszéltek. Kik voltak ezek?
- Az itteni Szellemi népek, a valósak és a képzeltek is. Örültek, hogy találtak valakit, aki érzékeli őket, és el akarták mondani neked, amit tudnak – mondta Richard. – Be akartak vonni a saját világukba. Nem rossz szándékúak, de elég erőszakosak lehetnek, ha te elbizonytalanodsz.
- És miről akartak velem beszélni? Nem is értettem a nyelvüket.
- Ha sikerült volna valamelyik csoportra ráhangolódnod, akkor valószínűleg megértetted volna őket. De ez amúgy nem a te dolgod, ők nem a te csoportodhoz tartoznak. Csak a karkötő miatt azt hitték, hozzájuk érkeztél küldöttségbe. Ezért bolydult fel az egész hegy. Ha csak egy-egy csoport lép veled kapcsolatba, akkor nem ilyen ijesztő a helyzet. Alapvetően kedvesek és vendégszeretőek.

Na, erről inkább nem mondtam ki, hogy mit gondolok. Nem akartam Richardot megbántani. Aaronra néztem, aki még mindig vigyorogva bámulta a hegytetőt. Azt hiszem, az ő véleménye jobban hasonlított az enyémhez.

Ágnes elgondolkozva simogatta a fehér sziklatömböt, amin ült.
- Én is hallottam őket – mondta maga elé. – Tényleg kedvesek és jó szándékúak. De a többségük olyan… olyan butaságokat mond. Nem lehet komolyan venni őket, pedig ők nagyon komolyan veszik magukat. De látszik a tanácsaikból, hogy fogalmuk sincs arról, hogyan zajlik a valódi élet. Amiket olyan nagy lelkesen tanácsolnak, azoknak a nagy része csak.. csak.. – kereste a megfelelő szót, és helyette Aaron fejezte be a mondatot:

- … csak falvédőszöveg. – Aaron mosolygott, és érződött rajta az igyekezet, hogy ne legyen bántó éle a szavainak. -  Bocs, Richard, tényleg nem a vitát akarom újrakezdeni. Tisztelem az itteniek igyekezetét, és most én is éreztem, hogy milyen nagy bennük a segítő szándék. De hát közben a levegőben lebegnek. A többségük sosem élt a Földön, fogalmuk sincs arról, hogyan hat a lélekre ez a nehéz anyagi test. Nem ismerik az emberi érzelmek erejét. Nem ismerik a szenvedélyt. – Ágnesre nézett, és én is éreztem, ahogy az az erős, nagy energia újra megjelent köztük. – Akik pedig éltek a Földön, azok egy olyan ideális korra emlékeznek, amit nem tudunk visszahozni. Persze, milyen szép lenne, milyen jó lenne… de nem lehet. Az a múlt már elmúlt. Az idő is más lett, a Föld is, és az emberek ma már nagyon másként működnek, mint régen.
Én mindegyik ilyen kedves okostojásnak azt javaslom, hogy jöjjön le ide, anyagi testbe, és mutassa meg. Ne csak dumáljon róla a szellemi magasságából. Onnan fentről könnyű. Tessék, itt a pálya, idelent egyenlők a feltételek. Jöjjön le közénk, és bizonyítsa be, hogy nem csak falvédőszöveg, amit üzen. Valósítsa meg, legyen példa az élete. Akkor elhiszem, és megemelem előtte a kalapomat. Vagy a kardomat. Vagy amit akar.

Nevettünk. Richard is szerencsére velünk nevetett. Aztán csak annyit mondott, nem túl hangosan, inkább csak magának:
- Hát én itt vagyok. És próbálkozom…
Aaron odalépett hozzá, megölelte hosszan, férfiasan. Aztán a szemébe nézett:
- Elismerem, és egészen jól csinálod. És te nem is dumálsz róla sokat. Mit kívánsz, mit emeljek előtted?

Richard csak mosolygott, a fejét rázta, mert azt hiszem, nem akart megszólalni. Mintha könny csillogott volna a szemében.  
Úgyhogy helyette Aaron gyorsan felkapta Ágnest, forgott vele egy kicsit, majd eljátszotta, mintha el akarná ejteni. Ágnes nevetett meg kiabált, hogy rakja már le. Aztán persze csókolózás lett a vége.
Ez legalább valóságos volt. Valódi hangok, valódi nevetés, valódi öröm. Valódi csók.

Azt hiszem, ezért is jó embernek lenni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése