2013. augusztus 7., szerda

99. Machu Picchu



Machu Picchura nincsenek szavaim. Mert ismerős minden, de hogyan lehet elmondani, leírni azt, amit én más szavakkal olyan jól ismerek. Ahol tudom, miért állnak úgy a kövek, ahogy állnak, melyik épület mire való volt, tudom, kik és hogyan építették, mit gondoltak közben, sőt emlékszem, mit énekelnek, amikor formázzák ezeket a kőtömböket.
Nincs kedvem ilyen földi, esetlen és semmitmondó szavakat keresni ahhoz a csodához, ami engem az otthonomhoz köt.

Én itt akarok maradni.
És megvárni a megmentő űrhajót.
Azt ígérték, jönni fog.
Itt majd kivárom.

Itt nem kell félnem ismeretlen támadóktól. Tudom, hogy ide nem jöhetnek ártó szándékkal még az én itteni népemből sem. Ez egy megszentelt hely. Itt nem lehet harcolni.

Ez más érzés volt, mint Stonehenge köveinél. Pedig azt az én népem építette. Ott logikusabb lett volna, ha elborít ez a honvágy.
De az a hely már csak rom volt, és emiatt inkább fájdalmas emlék. Az elhagyatottságra, a kudarcra emlékeztetett. Ott valamit nem sikerült megőriznünk. Ott harc volt, békétlenség, szétszakítottság és védtelenség.

De ez a hely, Machu Picchu városa most is erős volt. Máshogyan erős, mint az Uralkodók nagy piramisai Egyiptomban. Azok hivalkodva hirdettek egy olyan ősi hatalmat, aminek a tulajdonosai már nem is voltak jelen.

Ez a hely itt a fennsíkon a hegyek ölelésében őrizte az erőt. Nem hirdette, nem mutogatta messziről. Magában őrizte, és megtartotta akkor is, ha az őt használók már szintén elhagyták a bolygót. De az örököseik itt vannak.
Ez az energia itt van. Stabilabban, egységesebben, mint azokon a helyeken, ahol eddig jártam.
Ez a hely tud védettséget adni, meleget adni, és ha kell, otthont biztosítani addig, amíg megjönnek értem azok, akiknek az a dolguk, hogy ránk találjanak.

Én itt maradok.
Én innen akarok hazamenni.

Haza akarok menni…



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése