2013. augusztus 26., hétfő

118. Teotihuacan, a Hold piramisa


A párás melegben nem volt könnyű megmászni a meredek kőlépcsőket. Csak mentünk, mentünk fölfelé, a levegő fogyni kezdett a tüdőmből, a pólómon már elöl-hátul nagy izzadságfoltok sötétlettek, és a térdeim is egyre nehezebben vették az újabb és újabb akadályokat. Edzettek lehettek azok a régi papok, akik naponta többször is megjárták ezt a negyvenméternyi lépcsősort.

Aaron és Ágnes nyugodt léptekkel haladt.  Kissé lihegve igyekeztem nem lemaradni tőlük.
Aztán felértünk a tetőre.
Hű, ez ám a fogadóbizottság!
A legfelső szinten egy szentély állt, amit hosszú köpenyekbe öltözött papok álltak körbe, és fenyegető némasággal néztek minket. Mindegyikük kezében feketén csillogó obszidián kés volt. Aztán a szentély sötét szájából nagy üvöltéssel kirobbant egy boszorkányszerű, nagydarab alak, és ránk támadt.
Ijedten ugrottam félre, de aztán rájöttem, hogy én csak a néző vagyok. Engem nem látnak. Ez most nem az én harcom.
Aaronnak és Ágnesnek viszont volt mit tennie. A boszorkány nagy kardjával vadul csapkodott feléjük, ők meg igyekeztek kikerülni a támadást. Egy nagy, zajos körtáncnak tűnt az egész.
A vad nő félmeztelen volt. Vaskos testét mintha kőből faragták volna, de ennek ellenére gyorsan tudott mozogni. Halványzöld és sárgás színű, nagy jadegyöngyökből álló szoknyája és hosszú jadenyaklánca csak úgy pörgött körülötte. Az övén kisméretű koponyák lógtak, amik zörögve csapódtak egymáshoz. A fülében levő és a hajába font sok kis csengő hangjával együtt elég nagy volt a zaj, amit keltett. És közben még üvöltött is. Ruha helyett rengeteg ékszer volt rajta. Az ajka és az orra is át volt szúrva egy-egy arany dísszel. A füléből a csengők mellett nagy aranykorongok lógtak. Az arcán türkizkövek csillogtak. A csuklóin és a bokáin több sorban arany karperecek voltak. És ő is zöld tollas fejéket viselt.
Volt időm alaposan szemügyre venni, mert elég sokáig járták hármasban ezt a harcias táncot.
Aztán a boszorkány mintha fáradt volna, lassabbak lettek a mozdulatai. Végül megállt, és farkasszemet nézett Aaronnal. 
- Hogy mertél idejönni? – A hangja akkor is vad és reszelős volt, amikor nem ordított. Bár ilyenkor is elég hangosan beszélt. Szerintem a tömeg is jól hallhatta odalent.
Megállapítottam, hogy a színházban fordítóprogram is működik, mert értettem, hogy mit mondott.
- Ez az én világom. Jogom van itt lenni. – Aaron hangja zengő volt. Ő nem kiabált, de biztos, hogy őt is hallották a téren.
- Elveszítetted a jogodat. Ugyanúgy, ahogy elveszejtetted ezt a világot is! És őt hogy merted magaddal hozni? – és vaskos ujjával Ágnesre mutatott.
- Eljöttem, hogy bocsánatot kérjek a népem nevében – mondta Ágnes. - Sajnáljuk, ami történt. Egy jobb világot akartunk teremteni, de hibáztunk. Sajnálom. Nagyon sajnálom.
- Most már késő! – visította a nő, és kardjával Ágnes felé csapott. De Aaron gyorsabb volt, és a két kard csattanva keresztezte egymást a levegőben.  
- Azért jött, hogy bocsánatot kérjen – ismételte meg Aaron keményen Ágnes szavait. – És én is azért jöttem, hogy kimondjam: sajnálom. Nem így akartam. Nem ezt akartam. Sajnálom, hogy nem sikerült. Az én hibám volt.
- A mi hibánk volt – tette hozzá Ágnes is. – Sajnáljuk. Bocsássatok meg!
- Soha – üvöltötte el magát az előbbieknél is hangosabban a nő. – És most meghaltok! - Ez úgy hangzott, mint egy csatakiáltás. Magasra emelte a kardját, és újra lesújtott. Erre a papok is támadásba lendültek. Aaron és Ágnes egy vadul kavargó forgatag közepén igyekezett védeni magát.
Úgy döntöttem, hogy itt az ideje, hogy kilépjek a nézői szerepemből. Ez a túlerő már veszélyesnek tűnt. Lehet, hogy csak színház, de azok a kardok meg kések túl komolynak látszanak. Nem akarom, hogy megsérüljenek.
Gondolatban megerősítettem a pajzsot, és kiterjesztettem Aaronékra is. De nem lett semmi hatása. Jobban koncentráltam az erőmet. Semmi változás. A halvány gyöngyházfényű derengés maradt csak körülöttem. Óvatosan, remélve, hogy engem azért véd a pajzs, a harcolók közelébe léptem, és próbáltam a kezemmel hárítani egy-egy ütést. De a mozdulataik úgy hatoltak át rajtam, mintha ott sem lennék. Nem tudtam hatni az eseményekre. Nem voltam benne a filmben. Tehetetlen szemlélő lehettem csak.

A fenébe! Ez így nem jó játék! Mi van, ha bajuk esik? Hogyan lehet legyőzni ennyi ellenfelet? A filmekben persze szokott sikerülni, de ki tudja, most melyikük írja ezt a forgatókönyvet. Mi van, ha az a jóvátétel, hogy most Aaron hal meg? Lehet-e kétszer ugyanolyan vége a történetnek? Ha az előző forgatókönyv szerint Aaron győzött, de aztán elbukott miatta a népe, akkor most lehet, hogy kipróbálják a másik variációt. És most a vad asszony győz. Hiszen ezeknél a harcos népeknél mindig az a történet vége, hogy valakinek a véres testét ledobják a meredek lépcsőkön.

Jaj nekem, mi lesz ebből!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése