2013. augusztus 31., szombat

123. Teotihuacan, a Nap piramis tetején



Sergio elégedett arccal nézett körül. Én vártam a kétségbeesett sikolyokat, a lefelé rohanó embereket. De senki sem mozdult. Minden ember ugyanabban a testhelyzetben maradt, ahogy a lövés előtt volt. Mosolygó arcok, beszédre nyitott szájak, lépés közben a levegőben maradt lábak. Néma csönd idefent, és odalent is. Az úton is megállt az élet. Az egész környék fagyos mozdulatlanságba dermedt.

Csak Sergio mozdult. Odasétált egy fiatal párhoz, akik éppen egy csók közepén álltak meg. Alaposan megvizsgálta őket, közel hajolva az arcukhoz. Aztán felemelte a pisztolyát, és lőtt. A golyó mindkettőjük fején áthatolt, véres cafatokra robbantva a fél arcukat. A kövekre roskadtak. Sergio az ő testüket is a fal szélére húzta, aztán hagyta legurulni a mélybe.

Azt akartam hinni, hogy ez is csak mozi. Csak egy film. Az előbb is filmet láttam, ez is az. Ennek is jó vége lesz majd.
De nem tudni hinni magamnak, bármennyire is akartam.
Ez valóság volt.
Tudtam.
Véres valóság.

Aaron hangja nagyon rekedt volt.
- Mit akarsz? – kérdezte. Ettől most jobban megrémültem, mint az előbbi lövéstől. Aaron hangjában reménytelenség volt. És láttam, hogy ő és Ágnes is mozdulatlan. A testük ugyanúgy bénultan állt, mint a többieké. Csak az arcuk élt.
Sergio odasétált Aaron elé, és azzal a kegyetlen vigyorgással egészen közelről a szemébe nézett.
- Már mondtam, mit akarok. Az Őrzőket. Kellenek nekem.
- Nem tudom, hol vannak.
- Dehogynem. Tudom, hogy tudod, csak nem akarod elmondani nekem. De nem probléma, vannak itt elegen. Nekem van időm. Nekik talán már nem sok.
- Nem ölhetsz meg mindenkit! Téged is köt a Törvény.
- Melyik is? Az, amelyiket te sem szoktál betartani?
- Ezért kitiltanak a Földről.
- Ugyan már! Ne a magad mércéjével mérj engem! Nekem megvan a magamhoz való eszem. - Sergio magabiztos arccal sétálgatni kezdett a mozdulatlanná dermedt emberek között. - Bevallom, hogy amikor legutóbb abban az európai városban találkoztunk, nem volt szerencsés a taktikám. Igaz, akkor azt hittem, saját testben menekülő Őrzőket kell megtalálnom, ezért volt nálunk tűzfegyver. Azzal pedig nem lődözhettünk össze-vissza, főleg nem egy olyan csöndes és unalmas országban.
De most jó helyen vagyunk. Itt most én is otthon vagyok. És hát ugye, igazán sajnálatos lesz, hogy a csúnya drogkartellek belekeverték a háborújukba a szegény ártatlan turisták tömegeit. És éppen itt, Teotihuacanban, a leghíresebb helyszínen. Micsoda csapás az idegenforgalomra! De hát volt már ilyen. Terroristák, drogkereskedők, mindannyian csúnya, érzéketlen emberek. Egyiptomban is milyen látványos volt pár éve a támadás. Itt is majd lehet országos gyásznapot tartani. De semmi gond, a Szent Szűz biztosan örömmel fogadja az ártatlanokat a túlvilágon. - Azzal Sergio megállt egy idősebb nő mögött, aki az unokájának nyújtott egy palack vizet. Aztán újra lőtt. És ezt a testet is legörgette a falon.
Ágnes hangtalanul zokogott Aaron mellett.
- Meddig akarod ezt folytatni? – kérdezte tompa hangon Aaron.
- Amíg meg nem tudom, amit akarok. Hol vannak az Őrzők? – És választ sem várva lőtt. Most egy fiatal fiú rogyott össze.

Nem tudtam gondolkodni. Nem tudtam mozdulni. Aztán becsuktam a szemem, hogy megszabaduljak a rémisztő látványtól. Kényszerítettem magam, hogy higgadtan átgondoljam a helyzetet. Aaron nem fogja megmondani a választ. És itt még sokan fognak meghalni, ha ez így folytatódik. Ki kell találnom valamit. Nekem kell segítenem, mert látom, hogy Aaron és Ágnes tehetetlen.
Mit tegyek? Mit tehetek?
A Pajzs. Ki kell terjesztenem mindenkire. Ágnes házában is működött. Sergio lövései ellen védeni tud.
Erősen koncentráltam a pajzsra. Akartam, hogy nagy és erős legyen.
De nem történt semmi. A karkötő nem engedelmeskedett nekem.

Kétségbeestem. Rémült voltam, dühös, és tehetetlen. De akartam valami megoldást találni. Kell, hogy legyen valami lehetőség. Muszáj. Nem halhat meg ennyi ember miattunk!
Úgy döntöttem, közelebb megyek Sergióhoz. Emlékeztem rá, hogy a legelején, Ágnes házánál Aaront le tudtam lökni a létráról a pajzs erejével. Ha más fegyverem nincs is, de Sergiót is le tudom lökni a mélybe. És akkor megmenekülünk.
Lépni akartam, de a lábam nem mozdult. Nem kívülről jött a hatás, nem Sergio dermesztett meg úgy, mint a többieket.
Engem a saját pajzsom bénított meg.
Nem engedett mozdulni. Nem engedett beleavatkozni.
Tehetetlen voltam.
A saját Pajzsom foglya voltam. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése