2013. augusztus 25., vasárnap

117. Teotihuacan, az istenek lakhelye




A látóhatáron körben távoli, kékes hegyek magasodtak, de itt egyenes volt táj. Ebből a sík részből emelkedett ki a megmaradt két nagy lépcsős piramis titokzatos, szürke kőtömbje. A Nap és a Hold piramisa. Körülöttünk ritkás facsoportok, nagy agavé-bokrok, kaktuszok és száradó fű. Fentről pedig hatalmas, világoskék félgömbként borult ránk az ég. Mintha egy lezárt világba érkeztünk volna meg. Egy olyan üveggömbbe, amit ha megráznak, fehér hódara kezd el esni benne. Hát, az érzés megvolt hozzá, csak ezt a gömböt még ki is rakták a tűző napra. Olyan párás, fülledt volt a levegő, mintha víz alatt próbálnánk lélegezni.  
A régi városból egy hosszú, észak-dél irányú, két kilométer hosszú sugárút maradt meg. A déli résznél parkoltunk le, és onnan indultunk el gyalog a széles, nyílegyenes úton. Itt is volt jobbra egy nagyobb épület, egy régi templom romja, de Aaron és Ágnes mereven néztek messze, előre, és egymáshoz igazított léptekkel szótlanul mentek arrafelé.
Innen még csak távoli, szürke domboknak látszott az út végén levő két nagy piramis, de én is éreztem, ahogy a belőlük jövő energia húz minket. Mint a horgász a horogra akadt halat. Szinte magától ment a lábam.
Nem volt túl jó érzés.




Körülöttünk turisták nézelődtek, fényképeztek, az árusok hangosan kínálták a különböző kis szobrokat, szőtteseket, emléktárgyakat. Mégis olyan magányos érzés fogott el, mintha csak mi lennénk az úton.
Aztán átmentünk egy kisebb folyó fölött, és a helyzet még furcsább lett. A környezet vibrálni kezdett, az emberek és a táj képe elhalványult, kifehéredett, aztán egy új látkép bontakozott ki a szemem előtt. A régi város, de most élőben. És minden sokkal fényesebb, élettelibb lett. Még az égbolt is erősebben kéklett, a hegyek zöldebben magasodtak, a fák sokkal dúsabban borították a vidéket. A város pedig élt, lüktetett. Tele volt erővel és életörömmel.
Az épületek színesre festett falakkal magasodtak az út két oldalán. A talpunk alatt masszív kőlapokká változott az előbbi földes út. Körülöttünk színes ruhás, kreol bőrű, magas indiánok járkáltak, különböző holmikat cipeltek, vagy csak beszélgettek egy-egy csoportban. Voltak, akik mellett jaguárok sétáltak békésen, mint kedves háziállatok.
Aaron és Ágnes ruhája fokozatosan változott, mintha menet közben öltöznének át. Elhalványult a régi, és helyette ott volt az új. Aaron testére színes, piros-kék-zöld szőtt felső és rövid, csíkokból álló, szoknyaszerű alsó rész került. Aranylapok, jade- és türkizkövek csillogtak rajta. A bal kezében egy kerek, festett kék pajzs formálódott ki, a jobb kezében egy hosszú kardszerű rúd, aranyberakással és fekete obszidián éllel. Végül a fejére egy nagy, zöld és kék tollakból álló, aranykorongokkal díszített királyi fejdísz került.
Hát, látványos volt, de kicsit ijesztő is.
Ágnesen is díszes, színes és rojtos ruha volt már, zöld jadekő nyaklánc, hosszú türkiz fülbevaló, a csuklóin több arany karperec.
Végignéztem magamon, úgy tűnt, én nem veszek részt ebben a jelmezbálban. Ugyanabban a hétköznapi, már átizzadt pólóban és drapp nadrágban voltam, mint eddig. Körülöttem halvány gyöngyházfényű burok ragyogott. Tehát engem nem látnak a többiek. Én csak a néző vagyok.
Aaron és Ágnes feszült arcát és merev tekintetét látva egyáltalán nem bántam, hogy most nincs szerepen ebben a jelenetben. És erősen reméltem, hogy majd hepiend lesz a vége. 



Egyre többen lettek körülöttünk. Ahogy a fejedelmi pár vonult az utcán, szétnyílt előttük a tömeg. Elhallgattak az emberek, utánunk fordultak, majd követni kezdtek minket. Most már egy nagy menet vonult végig némán a széles úton. Jobb oldalon elhagytuk a hatalmas Nap piramist, és mentünk egyenesen a sugárút végén magasodó Hold piramis vészjósló, szürke kőtömbje felé.
A piramis előtt megálltunk. Aaron és Ágnes egymásra nézett. Aztán egyszerre bólintottak, mint akik egyetértenek, és elindultak fölfelé az égbe vezető, hosszú lépcsősoron.
A tömeg mozdulatlanul, várakozóan állt a nagy téren.

Én elindultam utánuk. Lift nincs? 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése