2013. augusztus 13., kedd

105. Második nap a Machu Picchun



Hat órakor, amikor nyitott a romváros, Aaronék az elsők között jöttek, hogy megnézzék, mi van velem. Levettem a pajzsot, és mosolyogva eléjük sétáltam. Mondtam, hogy úgy néz ki, maradnom kell, nem jött értem űrhajó. Judy azonnal a nyakamba ugrott nagy örvendezve, hogy velük maradok. Ágnes is megölelt, Richard vigyorogva veregette a vállamat, és szerencsére nem jegyezte meg, hogy „ugye, hogy megmondtam”. 

Csak Aaron állt, és nézett fürkésző szemekkel, mint aki belém akar látni. De ő nem tud a gondolataimban olvasni, legalábbis azt hiszem, csak én tudnék az övében. De most nem akartam.
Eszembe jutott, hogy ő vajon hányszor érezhette azt, amit én tegnap. Hosszú éveken át nézhetett más bolygókon idegen égboltot és ismeretlen csillagokat, és vágyott arra, hogy ezen a Földön lehessen. És vállalta aztán érte a kockázatot, törvényszegést és bujkálást, hogy itt élhessen. Itt, ebben a bonyolult, összetett világban, mert csak ezen a bolygón találkozhat egy Harcos egy Angyallal.
De még itt sem élhetnek sokáig békében együtt.
Nekik vajon Ágnessel mennyi idő jut még?

Tudtam, hogy ő is erre gondolt, mert átkarolta és megcsókolta Ágnest. Aztán vidáman megkérdezte, hogy na, akkor nekiindulunk-e végre a hegymászásnak?

Nekiindultunk.



A város hátsó részéről nyílt a kapu, ahol felírták a nevünket, és beengedtek minket a Huayna Picchu csúcsára vezető ösvényre. Innen, közelről nézve nagyon magasnak és nagyon meredeknek tűnt az út. Nem csoda, hogy ilyen szigorú adminisztrációval lehet csak feljutni rá.
A sziklába vájt ösvény keskeny volt, egymás mögött, óvatosan lépdelve haladtunk. Kisebb fák, bokrok, és a fehér, csupasz sziklatömbök között lassan kanyarogtunk fölfelé. Mindenki csendben volt, még Judy is elhallgatott.
Csak a szél zúgott egyre hangosabban a fejünk felett, a folyó halkuló moraja hallatszott a völgyből, és a madarak éneke körülöttünk.   
Mentünk valahova. Felfelé, és befelé is.

Néha megálltunk, és megcsodáltuk az egyre szélesebbre táguló látóhatárt. A napkorong már a keleti hegyormok fölött járt, melegedett az idő, a köd eloszlott a fennsík felett. Kirajzolódott alattunk a város hatalmas alaprajza, olyan volt, mint egy kitárt szárnyú madár. Körben magasodtak a kéklő hegyek, és most már látni is lehetett az a védelmező ölelést, amit eddig csak éreztem.



Ez itt egy biztonságos, szent hely.
Kár, hogy nem lehet itt maradni, és itt élni. De nem arra való.
Ez itt csak egy állomás. Innen menni kell tovább.
Vagy űrhajóval, ha van olyan szerencsénk, vagy saját lábon, ha nem jön az emberért a megmentő csapat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése