2013. augusztus 27., kedd

119. Teotihuacan, küzdelem a Hold piramis tetején



Aztán a nagy hangzavarban valami változott. Meghallottam Ágnes hangját. Aztán Aaronét is. Ők eddig némán védték magukat, csak a nő meg a papok üvöltöztek, és a kardok csattogtak.
Most Ágnes ismételni kezdte azt, amit az előbb mondott:
- Sajnálom. A mi hibánk. Kérlek, bocsássatok meg.
És közben változott a mozgása. Korábban csak elhajolt az ütések, szúrások elől, villámsebesen mozgott, forgott, hajlongott. Most viszont keményen odatette a karját az obszidián kés elé.
- Sajnálom – mondta. A teste körül élénk rózsaszínű fény sugárzott, és a penge csattanva megállt a bőrénél. De nem hatolt bele. Nem sebezte meg.
Pördült egyet, a következő papot egy rúgással állította meg.
- A mi hibánk volt. – Máris hajolt, és lendült a karja a következő ütés elé.
- Bocsássatok meg!
És a záporozó ütések, villanó pengék között azt mondta hangosan és higgadtan:
- Köszönöm.
És küzdött tovább, ezeket ismételve.

Aaron is hasonló módon harcolt. Az ő legfőbb ellenfele a dühöngő nő volt, az ő kardcsapásait igyekezett hárítani, és közben a pajzsával védte magát az oldalról, hátulról támadó késes papoktól.
Aaron is ezeket mondta:
- Sajnálom. Az én hibám volt. Bocsáss meg!
És amikor időnként szemtől szembe került a nővel, belenézett a dühtől eltorzult arcába, és azt mondta neki határozott és nyugodt hangon:
- Szeretlek.

Hát, én semmi szeretnivalót nem láttam rajta, de Aaron szájából ez valahogy mégis őszintén hangzott. 

És egyszer csak csillapodni kezdett a küzdelem. Lassabban mozogtak a támadók, de nem a fáradságtól.  Mintha kezdett volna más gondolat is megjelenni a fejükben, nem csak a vad bosszúvágy. Időnként megakadt a karjuk a levegőben. Aztán először csak egy pap állt meg, aztán még egy, és egyre többen hagyták abba a harcot. Oldalra léptek, és leengedték a késüket.
Ágnes körül ritkult a tömeg. Ő rendületlenül folytatta a mondókáját és a pörgését, míg végül elfogytak körülötte a támadók. Mindegyik pap állt már, csak a nő harcolt Aaronnal. De ő is sokat változott. Egyre szebb lett. Tényleg.
Minden egyes alkalommal, amikor Aaron kimondta neki, hogy „Szeretlek”, a nő arca szelídült és szépült. Fokozatosan lefoszlott róla a düh, a gyűlölet, és alóla egy jóval kedvesebb vonású arc bukkant elő. Karcsúbb lett a teste is, és már nem kőből faragottnak látszott.
Aztán egyszer az ő keze is megállt. Egy darabig még magasra tartotta a kardot, de már nem mozdult.
Aaron viszont leengedte a kardját, a földre dobta a pajzsot, és odalépett egészen közel a nő elé. Szerintem veszélyesen közelre. Védtelen volt a feje fölött magasodó pengétől. A nő szemébe nézett, és halkan, nyugodtan újra elmondta:
- Nagyon sajnálom. Az én hibám volt. Kérlek, bocsáss meg. Szeretlek.

A nő kezében megvillant a kard, nekem a szívverésem kihagyott egy pillanatra. De aztán leengedte a kezét, hagyta, hogy a kard csattanva a földre essen. Kitárta a két karját, és átölelte Aaront.
- Te harcias, szemtelen kisöcsém! Jó, hogy visszajöttél.
- Örülök, hogy itt lehetek, nővérem.

És ölelték egymást szorosan.

Ágnes végignézett a papok csapatán. Ő is megismételte a szövegét:
- Sajnálom. A mi hibánk volt. Bocsássatok meg.
A papok némán meghajtották előtte a fejüket.
- Köszönöm – mondta Ágnes, és ő is fejet hajtott.

Én meg nagyon örültem ott a nézői székemben. Kedvem lett volna tapsolni, de aztán mégsem tettem. Ki tudja, hátha mégis meghallanak, és talán rossz néven vennék a tetszésnyilvánításomat. Lehet, hogy ez az ő privát mozijuk volt.
De magamban megkönnyebbülve állapítottam meg, hogy vége a műsornak, és szerencsére hepiend lett. Kissé hatásvadász és szirupos ez a befejezés, de üsse kő. Jobb, mint a véres, feldarabolós változat. A lényeg, hogy ezek szerint létezik olyan finálé, ahol mindenki boldogan életben marad.

Aaron és Ágnes megfogták egymás kezét, és kiléptek a piramis szélére. Mellettük ott állt a megszépült nő, mögöttük a papok. Lent a téren a tömeg nagy éljenzésbe tört ki. Akkor láttam, hogy a piramis hosszú lépcsősorán harcosok serege sorakozott fel. Az egyik oldalon jaguárbőrbe öltözött, pajzsos, kardos férfiak álltak, a másik oldalon sasfejű sisakot, tollas köpenyt viselők. A Jaguár-lovagok és a Sas-lovagok.
Az ő sorfaluk között lépdeltünk lefelé az emberek örömujjongása közben a lépcsőkön. Igaz, hogy engem nem láttak, de én is élveztem a helyzetet. Most jó volt, hogy ilyen hosszú a lépcsősor. Uralkodónak éreztem magam.
Jó, tudom, hogy csak egy film az egész, de azért lehet élvezni. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése