2013. augusztus 16., péntek

108. Machu Picchuból vissza Cuzcóba


Leértünk a Huayna Picchu csúcsáról újra a régi városba. Egy szinttel lejjebb kerültünk, de még így is a mindennapi világ fölött maradtunk. Egyikünknek sem volt kedve gyorsan visszaereszkedni a mindennapokba. Tudtam, hogy a többiek is őrizgetik magukban a saját hegycsúcs-élményüket. Ezért sétálgattunk még egy ideig az erőt és biztonságot sugárzó falak között, és töltekeztünk azzal, amit ez a hely adott nekünk. Én közben megsimogattam minden útba eső kőtömböt. És igyekeztem férfiasan érzelemmentes arcot vágni.  












Aztán sorba álltunk a buszmegállóban, a tömött buszon lekanyarogtunk a szerpentinen a kisvárosba, és a szintén zsúfolt vonattal visszamentünk Cuzcóba.
Sokan akarják látni az ősi várost. Lehet, hogy ilyen sokan maradtak itt abból a népből?
Aaron azt mondta, a földi rendszer szerint ők a Csillagok népének az egyik csoportjához tartoznak. És igen, az ő utódaik mostanában egyre nagyobb számban ébredeznek.

Cuzcóban, a szálloda előtt már várt bennünk Ramón.
A repülőgépünk csak késő este indult, maradt még időnk. Aaron javaslatára felsétáltunk egy hosszú lépcsősoron a város feletti fennsíkra, Sacsayhuamán falaihoz. Ez is egy ősi inka város volt, amiből a hatalmas kőtömbökből épült, háromsoros erődfal maradt meg. Az előtte levő nagy téren tartják évente az Inti Raymi ünnepséget a Napisten tiszteletére, a téli napforduló idején.
Aaron azt mondta, itt volt akkor, amikor ezeket a falakat építették. És aztán egy ideig élt is ezzel a néppel, harcolt velük együtt. Neki is tetszett az építkezés, ahogy a munkások a köveket formálták. Szerinte a négyzet alakú pillecukorra hasonlítottak a kőtömbök, amikor meglágyítva formára darabolták őket, és aztán könnyedén egymásra pakolták. És pár nap alatt megszáradtak, újra kőkeménnyé szilárdultak. 





Néztem az elképesztő méretű sziklatömböket, amint szorosan, nagyon precízen egymáshoz illesztve magasodtak a hosszú sorban. És nem értettem, hogy a mai tudósok miért nem látják meg benne a valódi múltat. Nem gondolhatják, hogy ezeket a köveket primitív, babonás apró emberkék kopácsolták kezdetleges eszközökkel ilyen pontos formákra, és emelgették a helyükre. Ráadásul nem is találtak semmiféle korabeli kőcsiszoló szerszámot. Miért nem akarják tudni a valóságot?
Félnek, hogy valójában ők számítanának primitívnek a mai tudásukkal ahhoz a múlthoz képest?








A lemenő nap fényében elbúcsúztunk a kövektől, az energiától, a múlttól.
Aztán visszatájoltuk magunkat a jelenlegi civilizáció modernnek nevezett világába, a kornak megfelelő és kellően hangos repülőre ültünk, és két átszállás után megérkeztünk újra Richard paradicsomi szigetére.

Hát, ez azért egy jó hely itt a Földön. Amíg ezeket a fénylő hullámokat látom, a hófehér homokkal, a pálmafákkal, és amíg lehet lebegni ebben a hatalmas, ölelő vizű óceánban, addig nem nagyon vágyom haza.

Úgyhogy lementem a partra, és hagytam, hogy elringasson a víz. 

Itt vagyok – mondtam magamnak. - És tulajdonképpen itt most egészen jól vagyok.
Ezzel egyetértettem magammal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése