2013. augusztus 29., csütörtök

121. Teotihuacan, a Nap piramisa előtt





Odaértünk a Nap piramis előtti térhez. Itt is sok turista álldogált, fényképezett, vagy csak kifulladva pihent a lépcsősor megmászása után. Vagy erőt gyűjtött előtte. Indián árusok igyekeztek rábeszélni őket a vásárlásra.
Egyszer csak valaki megrángatta a kezemet. Lenéztem. Egy barna szemű, négy év körüli indián kiskölyök vigyorgott rám nagy bátran, valahonnan a térdem magasságából.
- Senor, vegyél karkötőt. A mamám csinálta, nagyon szép! – és nyújtotta felém a színes trapézmintás, szőtt karkötőt.  
Elnevettem magam. Ágnes is odanézett, ő is elmosolyodott.
- Tényleg szép karkötő. Hol a mamád? Veszünk tőle.
Az apró harcospalánta határozottan megfogta a kezemet, és odavezetett minket a kőfalon üldögélő, népviseletbe öltözött asszonyhoz. A nő hátára kötve egy fél év körüli csecsemő aludt békésen, amíg az anyja egy kis kézi szövőszéken gyors mozdulatokkal készítette a tarka szövetszalagot. Mellette egy vászondarabra kiterítve ott pompázott a változatos mintájú árukészlete.
- Mama, a senorita vásárolni akar – mondta a kissrác. Az asszony mosolyogva felnézett, és rámutatott a vászonra.
- Tessék csak, válogasson nyugodtan.

Rámeredtem a kezére. A csuklóján egy bronzszínű karkötő volt, kék kövekkel.
Nem szóltam, csak eléje tartottam a bal karomat. Az én karkötőm rezgett. Biztos, hogy az övé is jelzett. De úgy tett, mint aki nem vesz róla tudomást.
- Maga is szeretne egyet, senor? Sokféle van, biztosan talál olyat, ami tetszik. 

Aaron összehúzott szemmel figyelt, aztán megkérdezte:
- Honnan van az a fém karkötője?
Az asszony láthatóan zavarba jött.
- Csak egy régi emlék, semmi különös. Nem értékes egyáltalán. Csak olcsó utánzat.
- Minek az utánzata?
Erre nem válaszolt. Hirtelen felkapta a szövőszéket, összefogta a vászondarabot, és felállt.
- Bocsánat, senor, mennem kell. Gyere, Pedro, indulunk! – és nyújtotta a kezét a gyereknek.
De Aaron fogta meg a csuklóját.
- Beszélnünk kell.
- Nincs mit mondanom maguknak, senor. Dolgom van.
Aaron arca megrándult, és csodálkozva nézett le. A kis Pedro éppen jól bokán rúgta, és nagyon harciasan nézett fel rá.
- Ereszd el az anyukámat! Én vagyok az ő testőre. Vigyázok rá.
Aaron elnevette magát, és elengedte a nő kezét.
- Ne félj, nem bántjuk az anyukádat. – Aztán a nőhöz fordult. – Nem akarjuk kényszeríteni semmire. Nem kell velünk jönnie, ha nem akar. Csak tudni szeretnénk, jó helyen járunk-e, hogy ne keressünk tovább fölöslegesen.

A nő arcán csökkent a feszültség. Előbb Aaronra nézett, aztán Ágnesre, végül rám. Aztán a karkötőmön állt meg a tekintete.
- Azt hittem, már nem jönnek értem. Olyan sok idő telt el azóta.

Kiengedtem a levegőt a tüdőmből. Most jöttem rá, hogy egy ideje visszatartottam a lélegzetemet. Tehát mégis ő az. A következő társunk.

Juanitának hívják, és itt él a szomszéd faluban. Hat hónapja a szülésbe halt bele. A társam akkor lépett bele a testébe. És azóta anya lett. A kis Mariának és a bátor Pedrónak az anyja. Van egy rendes férje, akinek majd a szíve szakadt meg, amikor azt hitte, elveszítette a feleségét és a meg sem született gyerekét. És aki azóta is lesi a kívánságait, és minden este hálaimát mond a Guadalupei Szűznek, amiért csodálatos módon visszaadta az ő szeretteinek az életét.
És Juanita velük akar maradni.
Aaron neki is elmondta, mint Peruban Ramónnak, hogy ha itt marad, akkor valószínűleg hosszú ideig nem fog tudni visszajutni a saját bolygójára. Ez a világ nagyon szorosan köti az itt meghalt lelkeket. Az Anyagi eredetű csoportok tagjai ritkán váltanak át másik bolygóra.
Juanita megsimogatta a nyugodtan szuszogó csecsemő fejét, aztán mosolyogva az aggodalmasan figyelő Pedróra nézett.
- Maradok. Nekem ez megéri.

Aaron azt mondta, rendben van. A szükséges információt már letöltötte a Parancsnoki karkötő. Ha a Tanács eddig nem találta meg őt, ezután sem fogja. Nekünk meg nem kötelező elmondanunk, hogy találkoztunk vele.
Juanita nagyon boldognak látszott. Mindegyikőnknek akart adni egy-egy karkötőt ajándékba. Elfogadtuk, de Aaron ragaszkodott hozzá, hogy ki is fizesse. Már indultunk, amikor még odaintette magához Pedrót, és egy nagyobb címletű bankjegyet nyomott a kezébe:
- Ez a bátor testőrnek jár. Igazán jól csinálod.
Pedro büszkén szaladt vissza az anyjához a pénzzel.

Mi pedig nekiindultunk a Nap piramis hosszú lépcsősorának. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése