2013. augusztus 12., hétfő

104. Reggel a Machu Picchun



Párás, hűvös reggelre ébredtem. Az egész táj sejtelmes, bizonytalan fényekbe burkolózott. Ahogy kelt fel a Nap, a ködből fokozatosan bontakoztak ki a nagy szürke sziklatömbök a közelben, aztán a völgy túloldalán magasodó hatalmas, buján zöldellő hegyek, és a távolban kéklő, helyenként hófedte ormok.
A fennsík fölötti hegycsúcs még sokáig egy jókora felhőbe burkolózott. Úgy nézett ki, mint egy másik világba vezető óriási kőoszlop. Egyike a Föld tizenkét tartóoszlopának.
Erre akarnak a lányok ma felmenni. Nekem is kedvem támadt felmászni rá.

De most még korán volt. Csak ültem, és néztem a tájat az Intihuatana biztonságos öléből, és a ponchóm kellemes melegéből.
A kövek és a fű is nedvesen csillogott. A barna-fehér foltos lámák még nyugodtan feküdtek a falak tövében.  A mély folyóvölgyből felhallatszott, ahogy a víz harsogva kanyarog a meredek sziklafalak között. A fennsík feletti sűrű erdőben a madarak egyre hangosabban kezdtek énekelni.
Béke és nyugalom volt. Kívül is, és bennem is.
Elfogadtam, tudomásul vettem, hogy bármennyire is szerettem volna, de innen most nem visz haza az út.
Majd talán máskor, máshonnan.
Talán.
Mert semmi sem biztos.

Ültem a szent kő védelmező ölelésében, biztonságban éreztem magam,és hálás voltam ezért az érzésért. És elfogadtam, hogy ez volt az, amit a hely adni tudott nekem.
Az emlékeket és az érzést.

De a többi már rajtam múlik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése