2013. július 30., kedd

91. Mount Shasta először



Reggeli után kocsiba ültünk, és elautóztunk a 14 kilométerre levő hegy lábához. Onnan egy táblákkal jelzett turistaúton indultunk neki az emelkedőnek. Szép napsütés volt, nyári meleg, de az enyhe szélben kellemes volt a haladás. Felettünk hívogatóan magasodott a hegycsúcs.  


Kisebb-nagyobb sziklák, fenyőfák, alacsony bokrok, néha sárga virágok között haladtunk a jól kitaposott ösvényen, végre újra fenyőillatú, tiszta levegőben. Ahogy egyre feljebb jutottunk, egyre szélesebbre nyílt a kilátás a lenti, zöldellő, sík vidékre, a kisváros tarka házaira, a távoli, kékes hegyvonulatra.
Csöndben haladtunk. Nagyon békés volt minden, madarak csicseregtek a fákon, az széllökésektől időnként halkan felzúgtak a fenyők.



Idilli környezet, a leírása is olyan, mint egy alapfokú fogalmazási gyakorlat. Akárcsak egy házi feladat: Családi hétvégénk története, bevezetés, tárgyalás, befejezés. Ne feledkezzetek meg a hangulatfestő jelzőkről, gyerekek! És a végén vonjátok le a tanulságot: ugye, milyen egészséges dolog a szabadban kirándulni.

A karkötőm már a hegy lábától kezdve halkan, alig érzékelhetően zizegett, töltötte le az információkat, de ezekből most nem láttam semmit, nem is zavart a dolog. A kristályok tették a dolgukat.
Megmondta Richard is, hogy ez csak egy kellemes kirándulás lesz, semmi több. Ide is eljöttünk, ha már ez a helyszín is a többi között volt. Élveztem a szép természetet magam körül, és igyekeztem kizárni a fogalmazási kényszeremet, hogy belül folyamatosan kommentáljam azt, amit látok.

Aaron és Ágnes egymás mellett haladtak elöl az ösvényen, én középen, Richard mögöttem.


Néha kellett csak megállnunk, hogy elengedjük a szemből jövő túrázókat, vagy azokat, akik gyorsabban haladtak, és lekerültek minket. Már lent, a parkolóban is láttam pár autót, mások is indultak a hegyre. Voltak hátizsákos, komoly túrabakancsos kirándulók is köztük, és olyanok is, mint mi, akik csak egy könnyű sétára jöttek.


Ahogy feljebb értünk, egyre nagyobb lett a tömeg. Jobbra-balra csoportok ültek a tisztásokon, beszélgettek vagy talán meditáltak, vagy csak furcsán ácsorogtak a nagyobb sziklák mellett, a meredekebb hegyoldalaknál, néha egészen hozzásimulva a sziklákhoz, vagy egy-egy nagyobb fához. Eleinte nem is figyeltek ránk, de aztán egyre többször vettem észre, hogy néznek minket. Engem követtek a szemükkel, és ha óvatosan visszapillantottam a vállam fölött, láttam, hogy összesúgnak mögöttünk.
Kezdett zavarni a dolog. De a többiek nyugodtan ballagtak tovább, mintha észre sem vennék ezt a gyanús figyelmet.
Különös volt az is, hogy ezek az emberek furcsa öltözékeket viseltek. Oké, láttam már, hogy ezen a bolygón nagyon változatos a ruházkodás, de rajtuk valahogy minden más volt. Az egyik csoportban nagyon magas, vékony alakok álltak, szinte teljesen egyformák voltak a hosszú, szőke hajukkal, azonos volt a mosolygásuk, az egyenes szabású ruhájuk is. Meg is szólítottak. De nem akartam válaszolni, nem voltam barátkozós kedvemben. Úgy éreztem, kár volt elrontani ezzel a tömeggel ezt a hangulatos kirándulást.
Aztán volt egy csoport vöröses bőrű, vágott szemű ember, az egyik intett nekem, persze, nem integettem vissza. Hagyjanak már békén!
Aztán meghökkenve torpantam meg, mert az egyik kanyar után, az ösvény melletti nagyobb szikla tövében egészen apró, törpe méretű lényeket láttam ücsörögni. Felugrottak, körbefogtak, és furcsa, cserregő nyelven sebesen beszélni kezdtek hozzám. 
Semmit sem értettem belőle. Ekkor megjelent előttem két szőke, magas férfi, megfogták a karomat, és mutogatva vezetni akartak valahová, el az ösvénytől. Arrafelé a sziklafalon mintha egy barlang keskeny nyílását láttam volna a fák takarásában.
Elég ijedten néztem körbe, hogy segítséget kérjek a többiektől, de nem láttam őket sehol.
Aaron, Ágnes és Richard, akik az előbb még itt gyalogoltak mellettem, most nem voltak az ösvényen.
Ők nem voltak sehol. De helyettük az összes eddigi népség, és még olyanok is, akiket az előbb nem láttam, most itt nyüzsögtek körülöttem. És különböző, érthetetlen nyelveken beszéltek hozzám.

A francba! Mivé lett a kellemes kirándulásom!
Hol van Aaron? Segítség!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése