2013. július 20., szombat

81. Éjszakai beszélgetés a sivatagban



Fáradt voltam, de nem tudtam aludni. Túl mozgalmas volt ez a nap. A piramis, az üldözés és a szerencsés megmenekülés. Richard sem aludt, néha felnyögött, mert fájt a válla. Azon mérgelődött, hogy Paul mérge miatt nem gyógyul elég gyorsan a sebe. Máskor egy ilyen sérülésének már nyoma se lenne, most meg még mindig lüktet.

Aaron csöndben volt, de tudtam, hogy nem alszik ő sem. Ha jól emlékszem, nem is szokott aludni. Megmozdultam, feléje fordultam. Átölelte a vállamat. Ez nagyon jólesett.
- Kérdezhetek?
- Persze, most ráérünk. És ha beszélgetünk, akkor talán Richard is kevesebbet nyavalyog. – Hallottam a hangján, hogy mosolyog.
- Igen, kérdezz csak, kölyök – mondta Richard is. – Mert ha magyarázhatok, akkor okosabbnak érzem magamat, és addig sem a hülyeségemen mérgelődök.

Hát akkor vegyük sorba – gondoltam.

- Ki volt ez a Paul?
- Egy rohadék gonosz törpe – vágta rá azonnal Richard dühösen.
- Finomabban fogalmazva egy Elveszett Gyerek. Ők a Por népének a legrosszabb tagjai – mondta nyugodt hangon Aaron. – A régi Uralkodók törvénytelen gyerekeinek a leszármazottai. A Por népéhez tartoznak, de egy kielégíthetetlen hatalmi vágy kínozza őket. Úgy érzik, nekik több járna az élettől, de ezt nem kapják meg. Valahol mélyen emlékeznek az elvesztett örökségükre. Csakhogy ők törvénytelen kapcsolatból születtek, nem lenne joguk az apáik hatalmára. Ezért gyűlölnek mindenkit, akit értékesebbnek, boldogabbnak vagy gazdagabbnak látnak. És meg akarnak szerezni mindent, amit megkívánnak, gátlások nélkül, kontroll nélkül. Nem érdeklik őket a törvények, a tisztesség, hiányzik belőlük minden együttérzés.  Bárkin képesek átgázolni a céljaik érdekében.
- Attól veszélyesek igazán, hogy közben nagyon intelligensek és nagyon jó színészek – vette át a szót Richard már higgadtabban. – A mi példánkból is látszik, hogy milyen ügyesen át tudnak verni bárkit. Tökéletesen el tudják játszani azt a szerepet, ami az aktuális céljukhoz a legjobban megfelel. Ezért veszélyesebbek, mint a Pusztítók, mint például Sergio, akivel már találkoztál. Ők is bevetnek minden eszközt, de közben az ember látja, hogy csörgőkígyóval tárgyal, nem egy jámbor siklóval. A kábítószerdílerek is nagy rábeszélőképességgel árulják a drogot, de a vásárló azért tisztában van azzal, hogy most a csábításnak enged, kockáztat azzal, ha a mámort választja. Ezek a kis rohadékok viszont kedvesnek, ártatlannak és gyakran jóságos, segítőkész emberbarátnak látszanak. Aztán egyszer csak lecsapnak rád, akkor, amikor a legkevésbé számítanál rá.
Ők a kedves pszichopaták, akik romba döntött életeket hagynak maguk után, és még csak vissza se néznek, vagy a sorozatgyilkosok, akik sportot űznek a pusztításból, és semmi megbánást nem éreznek. Amikor pedig sikerül a hatalom közelébe jutniuk, akkor ők a mosolygó zsarnokok, akik országokat vagy akár a fél világot is képesek elpusztítani, és végig biztosak abban, hogy ehhez nekik joguk van. Mert ez a hatalom nekik jár, a többiek pedig megérdemlik a sorsukat.
Azért nevezik őket gonosz törpének, mert gyakran alacsonyabbak is, mint az átlag. Ettől persze csak még nagyobb a bizonyítási vágy meg a pusztító szenvedély bennük. Azt akarják, hogy ők lehessenek a legnagyobbak, és mindenki más legalább egy fejjel legyen alacsonyabb, mint ők. Ha ezért le kell fejezni a többséget, akkor az szerintük csak egy célszerű és nagyon ésszerű cselekedet.

- És hogyan jöttetek rá, hogy Paul egy gonosz törpe?
- Nem mi jöttünk rá – sóhajtott nagyot Richard. – Nem voltunk ehhez elég okosak. Úgyhogy most romokban hever a büszkeségem, azt tényleg sikerült lefejeznie ennek a kis rohadéknak.  
- Nem féltem én a te büszkeségedet – jegyezte meg Aaron. – Szerintem pár nap alatt visszatér, és olyan lesz, mint újkorában.
- Nem, ezt nem úszom meg ilyen könnyen. Ez most túl nagy csapás volt. Ha nincs Ágnes, és aztán Peter csodaszerkentyűje, akkor már én sem lennék. És ha belegondolok, hogy elvesztettem volna az összes múltbeli emlékemet… hát, még most is összeszorul a markom, és szívesen megfojtanám azt a szemetet.
- Igen, ez csúnya halál lett volna – mondta komolyan Aaron. – A gonosz törpék ugyanis elveszik az áldozatuk múltját, és ha tudatos Alapítót tudnak megölni, akkor a tudatosságát is tönkreteszik. Aztán öntudatlan, hétköznapi emberként születhet meg újra az illető, elveszetten és tele hiányérzettel. Ez az igazi elégtétel egy ilyen Elveszett Gyereknek, ha a saját kínjához hasonlóval büntethet egy régi Alapítót. Ezért lettünk volna nagy fogás Paulnak.

- Szerencsére Ágnes angyali énje mostanra beérett, és jól működik. Neki volt Londonban egy furcsa látomása. Azt látta, hogy egy kis törpe kötöz össze minket, és gúnyosan röhögve táncol rajtunk. Ő nem tudta, mit jelent ez, de nagyon rossz érzése lett. Elmondta Hollynak, aki pontosan értette a veszélyt, és azonnal telefonált. Az utolsó pillanatban, még megértettem, és el tudtam mondani Aaronnak az üzenetet.
- A méreg az ételben és az italban volt. Ahmed sokat evett, és aztán ivott is. A teste is gyengébb állapotban van, mint a miénk, ezért nem tudtam őt még rendbe hozni.
Amikor rádöbbentem, hogy csapdába estünk, még volt annyi energia a gyűrűmben, hogy egy nagy adag vizet ellenanyaggá tudtam vele alakítani. Azzal magamat meg Richardot ébren tudtam tartani. Hozzád már a gyűrű is kellett, de az, amivel máskor a félholtat is felébresztem, most éppen hogy csak felkeltett téged. És a méreg hatása elég tartós. De remélem, reggelre már regenerálódunk.

Csönd lett. Néztük a gyönyörűen fénylő csillagos eget, és hallgattuk, ahogy a hűlő homok halkan perceg alattunk.
Jó kaland ez a földi élet – gondoltam, és aztán lecsukódott a szemem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése