2013. július 21., vasárnap

82. Másnap a sivatagban




Még csak halványan derengett a látóhatár, amikor felébredtem arra, hogy Aaron felkelt mellőlem. A tájat nézte.
- Most merre? – kérdezte tőle Richard, miközben a cipőjéből rázta ki a homokot.
- Elindulunk észak felé. A nagy homokörvényben nem tudtam megbecsülni, hogy mekkora távolságot tettünk meg, de úgy tippelem, jó messze kerültünk Kairótól. Oda úgysem mehetünk vissza, Paul biztosan figyelteti a repülőteret. Ebben a felbolydult helyzetben sokféle okot találhat, ami miatt Egyiptomban ellenségnek bélyegezhetnek minket. Ha szerencsénk van, elérjük északon a tengerpartot, és átmegyünk Líbiába. Tobruktól már biztonságosan eljuthatunk Bengáziba, ott van repülőtér, az jó lesz. Induljunk, amíg még nincs túl nagy hőség. Hoppá, nézz a lábad elé! – mondta nekem, elkapta a karomat, és oldalra rántott.
Visszanéztem. Ahova lépni akartam, ott egy arasznyi nagyságú, fényes páncélú skorpió ballagott éppen, peckesen felemelt farokkal.
- Óvatosan – mondta Aaron. – Itt neki van elsőbbsége, ez az ő otthona. És ha megmar, neki lesz igaza. Nálunk meg nincs víz, hogy meggyógyítsalak.

Jó lesz vigyázni – néztem a nyugodtan ballagó kis szörnyeteg után. Sokféle népség van még itt, ami veszélyt jelenthet.

Aaron bekapcsolta a kardját, és elégedetten nézte, hogy újra a régi erővel ragyog a fénye. Én is kipróbáltam a pajzsot, megfelelő nagyságúnak tűnt. Richard is levette a válláról a kötést. A seb még látszott, de már nem volt gyulladt. Mormogott még pár káromkodást, de már nem volt benne nagy indulat. Szegény Ahmed volt csak továbbra is öntudatlan, akár egy bábu. Aaron azt mondta, a gyűrűjével már fel tudná ébreszteni, de víz nélkül a méreg továbbra is benne lenne, gyenge maradna. Akkor meg jobb neki, ha nem érez semmit, úgyis cipelni kellene.

Elindultunk a gyorsan melegedő homokdombok között. Nehéz volt a haladás, főleg, hogy figyelnem is kellett, nem akar-e más élőlény oda lépni, ahova én. Csöndben haladtunk, Aaron vitte most is Ahmedet.
Egyre forróbb lett a levegő. Néha sziklák is felbukkantak a homokból, az árnyékukban rövid időre megpihentünk, aztán mentünk tovább. Most vettem a hasznát igazán az apai örökségemnek. Amikor összeraktam ezt az emberi testet, Aarontól vettem a mintát az energiatermeléshez. Ezért nem hiányzott az étel, bár egy hideg ital azért nagyon jólesett volna. De ha Paul mérgező löttyére gondoltam, inkább hagytam a vágyat elmúlni.
Richard is jól bírta a menetelést, csak néha szidta halkan az összes gonosz aprónépet. Aaron hallgatagon ment elöl.


Délben már nagyon nagy volt a forróság, de nem álltunk meg. Azon gondolkoztam, hogy mekkora lehet ez a sivatag. A Föld térképe alapján jó nagynak tűnt. Vajon hol járhatunk most? Kár, hogy tudatosan nem vagyok képes irányítani azt a repülő szőnyeg- technikát, csak a nagy stressz mozgósította bennem a lehetőséget. Pedig most milyen jól jönne, hogy hipp-hopp, ott legyünk, ahol akarom. Mondjuk Bengáziban.
De hiába próbálkoztam a gondolattal, csak a forró sivatagi szél kavarta körülöttünk a homokot, nem az én képességem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése