2013. június 28., péntek

59. A karkötők



Reggeli után visszavonultunk egy jó kis férfias megbeszélésre, Richard, Aaron, Jani meg én.
Richard érdeklődve megvizsgálta a karkötőinket. Ő is azt mondta, mint korábban Aaron, hogy nagyon hasonlítanak az itteniekéhez. Csak azokon a spirálminta fordítva csavarodik, és türkiz kövek vannak rajtuk, nem pedig lapis lazuli.
Aaron azt mondta, ő látott ilyen köveket is, de már nagyon régen. Az egyik régi háború idején a Himalájában találkozott a Hegyek népének egy csoportjával, és velük volt egy nagyon öregnek látszó Őrző. Rajta is hasonló karkötő volt, mint a miénk.
Nekem csak most tűnt fel, ahogy egymás mellé tettük, hogy mennyire különböző a karkötőnk Janival. Az övén három egyforma, kisebb kék kő volt, az enyémen meg a két nagyobb sötétkék, középen a világoskék zafír, és a két csillogó gyémánt. És a vésett minta is bonyolultabb volt rajta.

Mikor megkérdeztem, miért ilyen az enyém, válasz helyett Richard és Aaron összenéztek. Nem szeretem az ilyen pillantásokat, amikor valamit titkolni akarnak előlem. Ha nem tartottam volna Aaron reakciójától, belenéztem volna a fejébe, hogy tudjam, mit gondol. El is döntöttem, hogy ha most csak valamilyen lerázó, felületes választ adnak, akkor később úgyis kiderítem, mi volt a valódi véleménye.
Nem tudom, Aaron sejtette-e, hogy mit tervezek, vagy csak már elég jól ismer, mert sóhajtott, aztán gondterhelten elmosolyodott:
- Egyszerűbb, ha elmondjuk neki. Már amúgy is túl sok minden van a fejében, ennyivel több vagy kevesebb nem számít – mondta Richardnak, aztán felém fordult. – Ez egy Parancsnoki karkötő. A közepén levő, nagy tisztaságú drágakő a két gyémánttal felerősítve képes kapcsolódni a többiekéhez, ha beindul benne a kódolt program. Valójában nem tudom, miért van ez a te kezeden, hiszen te egy tapasztalatlan fiatal vagy csak, valószínűleg nem is tudod irányítani a Parancsnoki modulját. Már az is nagy teljesítmény volt tőled, hogy egyáltalán be tudtad kapcsolni. De aztán láttam, hogy veszély esetén is nagyon jól működik rajtad. Ezért lehet, hogy mégsem véletlenül került hozzád. Pedig amikor felhoztuk Oroszországban a tó mélyéről, nem gondoltam, hogy tudod majd használni.
- A lezuhant űrhajó mellől hoztátok el? – kérdezte Jani.
- Igen, elmentünk érte, hogy a kölyök ne legyen teljesen védtelen – felelte Aaron.
- Én nem tudtam róla, hogy volt még egy karkötő az űrhajón – csodálkozott Jani. - Én is azért kerestem a fiút, hogy megpróbáljam védelmezni, de nem nagyon reménykedtem, hogy túlélte a támadást. Úgy tudtam, neki eleve nem volt eszköze, hiszen semmiképp sem kerülhetett volna a bolygóra. Velem is csak ez a sima, alapvédettséget adó karkötő volt. A többieké, akik a felderítésre jöttek, már többcélú, a védelem mellett álcázásra és információgyűjtésre is jó. És a küldetés végén tudtak volna jelezni vele az űrhajónak, hogy honnan szedjük fel őket.
- Most, innen a földről nem tudtok valahogyan kapcsolatba lépni egymással? – kérdezte Richard.
- Én biztosan nem – felelte Jani. – Nekem csak az űrhajó eszközeivel lett volna dolgom. De elképzelhető, hogy ezzel a másik karkötővel lehet üzenni.

Most meg az nem tetszett, hogy mind a hárman énrám néztek. Az előbb még tapasztalatlan kiskölyök voltam, most meg játsszam el a Parancsnokot?
Igazán jó lenne, de nem tudom, hogyan kell.

- Lehet, hogy mégsem jó ötlet – mondta rövid szünet után Aaron. – Ha sikerülne beindítani a jelet, és a többiek válaszolnának rá, akkor azt más is meghallhatná. Nemcsak a Tanács Figyelői, hanem például Sergio is. És azok az itteni Őrzők, akik szintén rátok vadásznak.
Célszerűbb, ha előbb megpróbáljuk betájolni, hol lehetnek a társaitok, és csak kis távolságra, rövid időre kapcsoljuk be a karkötőt. Mert ha mégis működik, akkor a közelben kell lennünk, hogy mi találjuk meg előbb őket, és ne az üldözők.   
- És ha megtaláljuk a többieket, azután mi lesz? Nincs űrhajónk, amivel elmehetnénk – aggodalmaskodott Jani.
 Aaron meg Richard újra összenézett. Aztán Richard szólalt meg:
- Tegnap este mi már végigvettük a lehetőségeket Aaronnal. És arra jutottunk, hogy az egyetlen megoldás, aminek egyáltalán esélye van arra, hogy jól végződjön az az, hogyha elmegyünk veletek a Tanács elé. Ott lehet, hogy kaptok egy fejmosást, lehet, hogy ki fognak tiltani a bolygóról, de a Tanács törvényei szerint nem ölhetnek meg benneteket csak azért, mert bejelentkezés nélkül, engedély nélkül jöttetek a bolygóra. És ha ők kiutasítanak titeket innen, akkor kaptok egy űrhajót is, amivel hazamehettek.

Jani arcán látszott, hogy örömmel tölti el ez a lehetőség. Ő már ment volna el innen, minél hamarabb.
Én viszont nem tudom, hogy szeretném-e ezt.
Persze, itt veszélyben van az életem.
De cserébe van egy olyan életem, ami otthon nem volt.

A Parancsnoki karkötőről nem is beszélve!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése