2013. június 22., szombat

53. Helyzetelemzés



Aaronban olyan heves érzelmek mozdultak, hogy ijedten csusszantam vissza a saját valóságomba, a saját szobámba.
- Hűha – gondoltam, - ez nem semmi. Képes vagyok Aaron tudatához kapcsolódni.
Vettem pár mély lélegzetet, aztán újra megállapítottam, hogy ez nagyon klassz képesség. Remélem, tudom tartósan is működtetni. Azzal újra Aaronra koncentráltam, és egyszer csak megint ott voltam a szobában, Richarddal szemben.
Aaron kezében másik pohár volt, Richárd újabb adag italt töltött neki. Aztán csak ültek csendben.
Egy idő után Aaron szólalt meg:
- Köszönöm, rendes volt tőled.
- Nem mondom, hogy szívesen, máskor is. De egyszer meg kellett tennem, mielőtt teljesen tönkreteszed magad miatta.
- Nem miatta. Saját jogon, a saját hülyeségem miatt teszem, amit teszek. És nem akadályozhat benne senki.
- Nem is. Csak gondoltam, hogy egy reményt eloszlatok benned. Eggyel kevesebb ok az őrültségre. Bármit tennél, ezen a helyzeten már nem változtathatsz. Jeanne már a saját világában él. A saját, hozzá illő családjával. Nem fog újra kardot ragadni. Nem fogsz többé vele harcolni, nem kell többé védelmezned. Biztonságban van a saját világában.
- Aha. Az jó. – Aaron hangjában újra ott volt az a korábbi, fájdalmas rekedtség.
- Amikor felhívtál, és angolul szóltál bele a telefonba, azt reméltem, te is túl vagy a dolgon. És eljöttél Angliába. Ezek szerint csökkent benned az a régi düh is.
- Lehet. De inkább csak ez tűnt a legjobb ötletnek. Sergioval futottunk össze megint, és arra gondoltam, hogy az utolsó hely, ahol keresne, az Anglia. Tehát így rázhatjuk le a legegyszerűbben.
- Mit akart tőled Sergio?
- Nem velem volt baja. Csak meg akarja ölni a két Őrzőt, és ha már ráakadt egy Angyalra, akkor Ágnest is.
- És te hogy kerültél össze már megint egy Angyallal? Ennyire bolond nem lehetsz!
- Ez az én szerencsém. Tényleg csak beugrottam erre a bolygóra körülnézni, nem akartam itt maradni. Kíváncsi voltam, mi lett az emberekkel a nagy háború után. Azt hittem, már végképp elpusztították egymást. Aztán csodálkozva láttam, hogy megvannak, sőt nagyon sokan vannak. Lehet, hogy nem hiszed el, de tényleg csak sétáltam egyet az éjszakában, minden cél nélkül. És egyszer csak azt láttam, hogy részeg alakok rátámadnak egy nőre. Emberi alakok voltak, embernek látszó nőt támadtak. Csak megvédtem, semmi több.  
- Aha – mondta Richard. – És nem láttál semmilyen angyali fényt, glóriát a feje körül? Vagy csak egy kis derengést?
- Hidd el, hogy nem. Oké, most már látszik róla, hogy Angyal, de akkor még teljesen le volt fojtva minden fénye. Én csak arra gondoltam, hogy megvédem. Aztán arra, hogy egy kicsit megvigasztalom. Aztán… eh, a francba, aztán egyre bonyolultabb lett. És persze ott volt ez a kölyök is.

Hohó, gondoltam magamban, most rólam beszél. Mi az, hogy kölyök? Majdnem olyan magas vagyok, mint ő. Nem vagyok gyerek!

Richard belekortyolt az italába, aztán elgondolkozva megszólalt:
- Hát, az Őrzőkkel sem egyszerűbb a helyzet. A Tanács keresteti őket, mert engedély nélkül léptek be. A hírek szerint heten jöttek le az űrhajóról, mielőtt az felrobbant.
- A kölyök és a pilóta is azt állítja, hogy valakik megtámadták őket, azért zuhantak le.
- A Tanács nem támad felszólítás nélkül. És a kintiek, a Megfigyelők sem.
- Úgy tűnik, az itteni Őrzők voltak a támadók.
- Az lehetetlen. Azt… azt nem tehetik meg. Nemcsak a Törvényt sértenék vele, hanem a saját elveiket is. Biztosan tévedés.
- Nem tévedés. Én is harcoltam velük, amikor Ágnesre és a pilótára támadtak. Láthatatlanok próbáltak lenni, de éreztem a pajzsukat. Őrzők voltak.
- Akkor nagyobb a baj, mint ahogy gondoltam. És persze te már megint benne vagy. Miért is nem lep meg a dolog?

Hogyan van ez? - kérdeztem magamban. Én is Őrző vagyok, és azok is, akik megtámadtak. Ezt már korábban is mondta Aaron, de csak most fogtam fel, Richard reakciójából, hogy itt valami tényleg nem stimmel. Ha azonos néphez tartozunk, akkor eddig vajon miért nem ismertük egymást? Vagy csak mi nem tudtunk az itteniekről? És miért akarnak megölni minket? Milyen titokzatos oka lehet, ha ezt még Aaron és Richard sem érti?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése