2013. június 21., péntek

52. Üzenet a távolból



- Szóval mibe keveredtél már megint? – kérdezte Richard.
Aaron először nem felelt. Az italt bámulta a poharában, aztán nagyot kortyolt belőle.
- Ez is hiányzott – mondta, és felnézett Richardra -, meg persze te is. Meg ez az egész kóceráj, ami itt van. Ezért visszajöttem.
- Nem vagy normális. – Richárd most nem mosolygott. Homlokát ráncolva nézte Aaront. - Mit akarsz elérni, teljes memóriatörlést? Vagy azt, hogy bezárjanak a Szaturnusz egyik holdjára, vagy egy meteor kristályába pár ezer évre? Túl sokat kockáztatsz.
- Lehet, hogy nekem megéri – éreztem a fanyar mosolyt Aaron hangjában. – Ott a Talrud síkságain túl békés volt minden. Mit keresne ott egy Harcos? Sehol semmi veszély, se ellenség, se egy jó kis konfliktus. Békésen dolgozgató emberek mindenütt.
- Talán éppen azért küldtek arra a vidékre, hogy lecsillapodj egy kicsit a sok harc után.
- Régóta ismersz, mondd, el tudod rólam képzelni, hogy békésen üldögélek egy tengerparton, és a hullámokat bámulom? – Ahogy kimondta, valami eszébe jutott, és hirtelen elhallgatott. Tudtam, mire gondol, én is emlékeztem rá, amikor Ágnessel ott ültek Oroszországban a tóparton. Békésen. És a hullámokat bámulták.
Richard is tudott valamit, mert nem válaszolt. Aztán felállt, és az íróasztalhoz ment.
- Tudom, miért jöttél vissza. De hidd el, feleslegesen kockáztatsz. Ő nincs itt. És nem is fog soha visszajönni. Az Angyalok betartják a Törvényt. Egyszer hibázhatnak, naivitásból, tapasztalatlanságból, de másodszor már nem követik el ugyanazt a hibát. Arra csak a makacs Harcosok képesek.
Aaron a poharát forgatta a kezében.
- Tudom, hogy nincs itt. Azt megéreztem volna.
Richard bekapcsolta a számítógépét.
- Mutatok valamit. Csak egyszer játszom le, aztán letörlöm. Megígértem neki, és nem akarom, hogy bajba kerüljön. Úgyhogy figyelj.

Elindította a lejátszást, és a monitoron megjelent egy nagyon szép nő arca. Egy kicsit hasonlított Ágnesre, de sokkal légiesebb, karcsúbb volt, és sugárzó fény vette körül. Aaron kezében összeroppant a pohár, az ital maradéka a szőnyegre folyt, de nem törődött vele. A nőt nézte mereven.
- Szép napot neked, Aaron – kezdte a nő kicsit távolságtartóan, mint aki zavarban van. Franciául beszélt, de lágy, dallamos, szinte éneklő hangon. – Richard mondta, hogy újra a Földön vagy. Remélem, nem miattam jöttél vissza. Én itthon vagyok. Jól vagyok, igazán. – Megakadt, nyelt egyet, oldalra nézett. Majd összeszedte magát, és jóval érzelem telibb hangon folytatta. – Ne csinálj őrültséget, kérlek! Tudod, hogy nem mehetek többé oda. Engem köt a Törvény, nem szeghetem újra meg. Akkor régen sem kellett volna. De nem bánok semmit, és most is köszönöm, hogy mindazt megtetted értem. – Gyorsabban kezdett beszélni, szinte hadart, mint aki nem meri átgondolni, inkább kimondja a szavakat. – Szerettelek, és tudom, hogy te is szerettél. Megéltünk valamit, amit sokan nem mertek vállalni. Mi belementünk, végigéltük. Örülök, hogy az életem része lett mindaz.
De le kellett zárnom, el kellett engednem azt az életet, azt a világot. Itthon vagyok. Folytattam az életemet itt, úgy, ahogy egy Angyalnak helyes. Van társam. Angyal társam van, és vannak közös gyermekeink is. Sajnálom, Aaron, annyira sajnálom, hogy ez a Törvény. De én már itt élek. Már minden ideköt. Te csak a múltam része vagy. És köszönöm, hogy a múltam része vagy. De lépj tovább. Legyél boldog te is. – Elhallgatott, a kamerába nézett úgy, mint aki át akar látni erre a másik világra, és halkan, lassan megismételte: - Kérlek, legyél boldog, Aaron.

Aztán elsötétedett a monitor.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése