2013. június 15., szombat

46. Telefonhívás



A következő benzinkútnál megálltunk. Amíg az előttünk levő autós tankolt, Aaron kiszállt, körbesétálta az autót, mint aki a kerekek állapotát ellenőrzi, majd egy szinte észrevétlen mozdulattal a másik kocsi nyitott hátsó ablakán beejtett valamit. A jeladót.
Aztán mi is tankoltunk, Aaron bement fizetni.
Amikor kijött, egy telefon volt a kezében. Nem a kocsihoz jött, hanem oldalra sétált, a fűre.  
Ágnes közben elment a mosdóba, Jani megmozgatta a lábait, én is kiszálltam, és néztem a békésen szálló bárányfelhőket az égen.
Mintha minden rendben lenne. De közben mindannyian tudtuk, hogy bármelyik percben megjelenhetnek az üldözőink. Bár itt, a forgalmas benzinkúton nem fognak támadni.

Aaron hangjára figyeltem fel. Nagyon különös volt. Angolul beszélt, de úgy, mintha hirtelen megfájdult volna a torka, és fájdalmat okozna neki kiejteni a szavakat.
Figyelni kezdtem, miről beszél.
- Helló, Richard, Aaron vagyok. A segítségedre lenne szükségem. Visszahívnál ezen a számon?
A vonal másik végén olyan örvendezés hangzott fel, hogy én is hallottam.
- Helló, öreg cimbora! Üdv itt a Földön. Hívlak azonnal.

Aaron kinyomta a telefont, ami szinte azonnal meg is csörrent. Érces, vidám hang szólt a hangszóróból, Aaron kissé el is tartotta a fülétől, olyan erővel.
- Na mi újság, vén Harcos? Hogy a fenébe telefonálhatsz, úgy tudtam, ahol most lenned kéne, ott nincs térerő.
- Visszajöttem, Európában vagyok, Budapesten. Van egy kis problémánk. Kellene négy repülőjegy Londonba, most, pár órán belül, a legközelebbi gépre. És… - kis szünetet tartott, vett egy mély levegőt – …és négy útlevél is. Fehér útlevél. Tiszta lap.

Csönd lett a vonal végén. Aaron arca megfeszült a várakozástól.
- Gondolom, nagy a baj, ha ezt kéred – hangzott egy idő múlva a telefonból, már jóval halkabban.
- Igen. És nincs más, akihez fordulhatnék.
- És a másik három fő?
Most Aaron hallgatott. Amikor megszólalt, a hangja az előbbinél is rekedtebb volt:
- Ígéretet tettem.
- Mind a háromnak? Mondd, öreg pajtás, sose jön már meg az eszed? Fogadjunk, hogy a háromból legalább az egyik Angyal.
 Aaron mosolyra húzta a száját:
- Nem tisztességes dolog biztosra fogadni.
- Ó, te javíthatatlan őrült! És most még engem is belerángatsz. Hát én se vagyok normális, az biztos.
Aaron már szélesen mosolygott, eltűnt a feszültség az arcáról.
- Kösz, Richárd, tudtam, hogy rád számíthatok. Mikor küldöd?
- Az útleveleket azonnal. A repülőjegyeket lefoglalom nektek, és majd visszahívlak, hogy melyik járattal jöhettek. Na, ott van az Angyalkád melletted?
- Mindjárt – mondta Aaron. Ágnes közben visszajött a mosdóból, és összeráncolt homlokkal hallgatta az angol szöveget. Tudtam, az zavarja, hogy nem érti, miről beszélnek.
Aaron odalépett hozzá.
- Add a kezed, és tedd össze a markodat, mintha egy kismadár lenne benne – mondta neki mosolyogva. A telefont a vállával a füléhez szorította, és a két tenyerével átfogta Ágnes ujjait. – Oké, jöhet – mondta a telefonba.
Egy halvány fény villant fel, nem volt feltűnő, és Ágnes keze ijedten megrándult. Szétnyitotta a markát, és négy színes, vékony füzet volt a tenyerében. Négy útlevél.
- Rendben, megkaptuk. Kösz, Richárd, mindannyiunk nevében – Aaron hangja már nem volt olyan rekedt, és a szavak is könnyebben jöttek.
- Majd hívlak a repülőjegyek miatt – hangzott a telefonból. - Addig is sok szerencsét, gondolom, rátok fér!  

Aaron letette a telefont, és kivette az útleveleket Ágnes kezéből.
- Induljunk, igyekeznünk kell vissza – mondta sürgetően.

Úgyhogy beszálltunk a kocsiba, és indultunk. Megy ez, ha Aaron kézbe veszi az ügyintézést!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése