2013. május 2., csütörtök

5. Van nevem



Kellett egy név. Bár ez is csak a hiányt erősíti bennem. Hiszen van nevem, mindig is volt, és olyan sokan ismernek azon a néven. De azok közül most senki sincs körülöttem. 

Itt senki sem lát, senki sem ismer. És meg se hallanák a földi füleikkel a nevem, de ki sem tudom mondani, le sem tudom írni ezekkel a földi eszközökkel.
Úgyhogy kerestem magamnak egy földi nevet. 

Bár eleinte azt gondoltam, hogy az ittenieknek nincs is állandó nevük. Olyan sokféleképpen szólítják egymást, hogy úgy tűnt, bármire hallgatnak. Hogy talán nincs is önálló személyiségük, csak részei a tömegnek. Néha most is úgy látom, hogy a csoporthoz tartozásuk meghatározóbb, mint a valódi egyéniségük. Mert odafigyelnek, reagálnak arra, ha azt mondja nekik egy másik ember, hogy asszonyom, hölgyem, vagy uram, hé, maga. De a szűkebb családon belül is olyan sokféle nevük van: édesem, szívem, drágám, apa vagy anya, fiam, lányom, kicsikém. De aztán hosszabb megfigyelés után rájöttem, hogy van személyesebb nevük is. Bár az sem csak az övék, mást is hívhatnak ugyanúgy. 

Nem értem. Ha ők egyediek, mert egyértelműen annak tűnnek, akkor hogyan lehet, hogy ugyanazt a nevet más is megkaphatja? Nálunk a név az azonos az egyénnel, ugyanolyan egyedi mindkettő. Belőlem sincs még egy, a valódi nevem is csak az enyém. 

Szóval kitaláltam magamnak egy földi nevet. Elfogadtam, hogy ilyen lehet másnak is. Belőlem úgy sincs még egy, az biztos. 

Olvasgattam itt az interneten, és láttam, hogy keresik a földönkívüliekkel a kapcsolatot. Biztosan érzik, hogy kell még lenni másoknak is körülöttük, csak a mostani eszközeikkel nem képesek érzékelni minket.
De azért próbálkoznak. A programjuk neve SETI, „Search for Extra-Terrestrial Intelligence”, azaz a „földön kívüli intelligencia keresése”. És a másik, a vágyuk, a CETI, „Communication with Extra-Terrestrial Intelligence”, azaz Kommunikáció Földön Kívüli Intelligenciával. 

Úgyhogy úgy döntöttem, én leszek PETI: „Put up Extra-Terrestrial Intelligence”, a Földön Kívüli Intelligencia, aki éppen megszállt itt. Vagy valami hasonlót jelent ez a kifejezés, azt hiszem.

Mert ezek között a különböző nyelvek között még nem ismerem ki magamat. Nem értem, ha egyazon fajhoz tartoznak, akkor miért beszélnek ilyen különbözően? Miért nem tudnak közös nyelven kommunikálni?
Nem csoda, hogy ilyen primitívek maradtak. Ha még egymást sem értik, hogyan tudnának velünk szóba állni?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése