2013. szeptember 15., vasárnap

138. Shambala, ez még mindig a probléma



- A tervünk egyszerű és precíz volt – mondta a parancsnokunk. – Az első változat szerint a csoport tagjai lejönnek, és a kijelölt, régóta működő helyszíneken begyűjtik az információkat. Ezeket a karkötőikben levő műszerek automatikusan felsugározzák az űrhajó biztonságában levő központba, a Parancsnoki karkötőhöz. Az ebben levő rendszer értékeli az adatokat, és ha a tények is megerősítik az üzenetet, akkor elindítja a programot.
- Milyen tényeket kerestetek? – kérdezte Ágnes. Sápadtan állt Aaron mellett.
- Bizonyítékot arra, hogy az emberiség túlszaporodása elkorcsosította a népességet. És ezt meg is találtuk. Az emberek többségében nincs tisztesség, kevés az együttérzés, önző, kapzsi, ostoba tömeggé silányult az a nemes élőlény, akit egykor a tizenkét Alapító nép létrehozott. Már nincs benne sem tisztelet, sem kímélet a többi létformával szemben. Ezért ő sem érdemel se tiszteletet, se kíméletet. Vissza kell nyesni, mint egy elvadult bokrot, szinte tövig, hogy új hajtásokat hozzon. – A parancsnokunk újra indulatosan az itteni Őrző felé fordult. – A Pajzsok népének a feladata az Élet rendjének a védelme. Az egész bolygó rendjének a védelme. Mi tartottuk magunkat az eredeti megállapodáshoz. De a népünk kettészakadt. Egyszer csak a testvéreink megsajnálták, és pátyolgatni kezdték az embert, aki ettől olyan lett, mint egy elkényeztetett, ostoba kiskölyök. Mindent magának akart, nem volt tekintettel a többi élőlényre. És amikor mi fegyelmezni, korlátozni akartuk, szembekerültünk miattuk a társainkkal. A kettős spirál szétvált bennünk, ahogy a karkötőnkön is látszik. Külön utakra léptünk. De most visszajöttünk, hogy megoldjuk azt a problémát, amit a testvéreink okoztak.
- És mi ez a mindent megoldó program?
- Génmutáció egypár korábbi vírusban, amiket a Főnixek legyengítettek. Újra feltámadó világjárványok, amik rövid idő alatt a normális szintre hozzák az emberiség létszámát.

- De miért nem volt elég jó a régi szerződés? – kérdezte az itteni Őrző kétségbeesett hangon Sergiótól. – A hétmilliárd ember többet tud fizetni nektek, mint az a maradék egymilliárd. Velünk jobban járnátok.
- Nem, nem – rázta a fejét Sergio, és leereszkedő stílusban, a mutatóujját felemelve magyarázni kezdett. - Az új terv sokkal gyümölcsözőbb. Ez a hétmilliárd fizetgeti a kis adógarasait, de most, az új helyzetben vagyonokat szerezhetünk meg. Láttam egy lehetséges jövőt, amikor átmentem a halálon és a feltámadáson, és nagyon-nagyon tetszett az a látvány.
Hamarosan elindul a járvány, és az eddigi reflexek szerint kitör a pánik. Az emberek hatalmas mennyiségű gyógyszert és oltóanyagot fognak felvásárolni, pár héten belül akkora hasznunk lesz, mint soha korábban. Csakhogy ez most nem kamu-járvány lesz, hanem valódi. Az emberek tényleg látják majd meghalni a szomszédjaikat, ismerőseiket, a családtagjaikat. Tehát nem csak egy kis pénzt fognak fizetni a remélt gyógyszerért, hanem mindenüket, az utolsó fillérjüket is odaadják, hogy elkerülhessék a halált. És nagyjából minden hetedik ember életben is fog maradni. Nekik meggyőződésük lesz az, hogy a mi gyógyszerünk mentette meg az életüket. Ezért újra és újra fizetni fognak érte.
Amíg ideértem a Tanácsba, útközben nagyjából meg is szerveztem, hogy mi lesz a teendőnk. Az AIDS-nél már kipróbált, letesztelt, tökéletes elvet alkalmazzuk majd. Nem fogjuk elpusztítani a vírust, csak legyengítjük, és megtartjuk az emberek testében. Így egy folyamatos fenyegetettségben fognak élni, ránk lesznek utalva, hogy a naponta szedett pirulákkal féken tudják tartani a testükben a halált. Csak azért fognak élni, hogy megkeressék a gyógyszerük árát. Azért élnek, hogy minket szolgáljanak. Így már érthető a haszon, ugye? – nézett az itteni, sápadtan álló Őrzőre. – A hétmilliárd adófizető helyett kapunk egymilliárd láncra fűzött rabszolgát. Kiszámoltam, nagyobb a haszonkulcsa. De előtte ott van még a leselejtezett hatmilliárd összes vagyona. Ez itt az évezred üzleti fogása. Hát csak természetes, hogy egy kisebb vita után a népemnél a mi véleményünk döntött, a Pusztítók és a Vámpírok akarata valósult meg. Átálltunk a kinti Őrzők oldalára. Az ellenkező nézetű Teremtők és Gyógyítók megkapták a maradék egymilliárd ember életét, plusz a rengeteg kísérletezési lehetőséget a járványok alatt. És persze ott maradt nekik a remény, hogy hátha időben közbe tudnak avatkozni, és nem fog végigfutni a program. Nekünk mindenképpen nyereséges lesz, bármeddig is tart. Meg fogja erősíteni az emberekben a tehetetlenséget, a kiszolgáltatottságot és a csodavárást
A fontos döntések tehát már a Tanácson kívül lezajlottak. – Most Aaronra nézett azzal a gyűlöletes vigyorával. – Ez a színjáték már csak az én magánakcióm volt. Nem ez a tíz ember számított, a program szempontjából az ő sorsuk lényegtelen. Ez az én személyes elszámolásom volt veled, amigo. A régi barátságunk emlékére. – Ezt úgy mondta, hogy ha lehetne méreg a szavakban, akkor ezek most átmarták volna a falakat. – Azt akartam, hogy életben maradj, és lásd, miben segítettél. Azt akartam, hogy emlékezz, örökre emlékezz arra, mi lesz abból, ha egy Harcos meg egy Angyal összefog, és jót akar. A terv nélküled is végbement volna. De így most te is a tettesek közt vagy, amigo, te és a kisangyal barátnőd is. Részesei lesztek hatmilliárd ember halálának. Szörnyűséges halálának. Látni fogjátok, és soha nem felejthetitek el.

Aaron és Ágnes holtsápadtan állt, és nem felelt semmit.
Nekem meg kellett szólalnom, mert a fájdalom mellett már a düh is szétfeszített:
- És az én szerepem micsoda? Én miért kellettem ide?

A parancsnokunk úgy nézett rám, mint aki már el is felejtette, hogy létezem.
- Te csak egy szükséges apró csavar voltál. Egy kis porszem. A karkötők biometrikus rendszerűek, a működésükhöz a népünk egyik tagjához kell kapcsolódniuk. A Parancsnoki karkötőnek is szüksége van egy személyre, akinek az energiáját használja. Ez egy nagy hatótávolságú eszköz, nem kellett, hogy a kezeden legyen, elég volt, hogy valahol a közelében tartózkodj. Ha minden adat megérkezett volna, a karkötő magától kiadja a további parancsokat.
A második variáció, a B terv szerint, ha az űrhajót megtámadják, és a legénység elpusztul, vagy ha te bármikor meghalsz, akkor a halálod pillanatában az utolsó impulzussal kapcsol be a karkötő, és a külső adatok nélkül is aktivizálja a vírust a Földön.
Egyébként ez volt a valószínűbb lehetőség. Felkészültünk rá, hogy el sem jutunk a helyszínekre, már előtte megsemmisítenek minket. Az első terv az ideálisabb változat volt. Valójában elfogadtuk azt, hogy feláldozunk kilenc személyt azért, hogy megmentsünk egy egész bolygót. Sok százmilliárdnyi életformát. Nekünk, a Pajzsok népének ez megérte volna.

- És nem lehet ezt a programot, a karkötőt valahogy leállítani? – kérdeztem.
- Leállítani? Miért? Ha igazunk van, akkor ez az egyetlen helyes megoldás. A Parancsnoki karkötő csak akkor állt volna le, ha a begyűjtött adatok ellentmondanak az eredeti feltételezésnek. De minden adat azt mutatta, hogy az ítélet jogos. Az emberiség nagy részét meg kell semmisíteni, hogy a Föld biológiai rendszerét életben tartsuk, egészségessé tegyük. Az ember daganattá vált ezen a bolygón, és mi vagyunk a sebészek.
Már hónapok óta működnie kellene a programnak. De egy túlbuzgó Harcos belezavart a precíz tervbe. Azzal, hogy a kezedre került a karkötő, a tudatod hozzákapcsolódott az irányításhoz, és ez blokkolta az eszköz saját programját. Nem is értem, hogyan tudod felülbírálni egy Parancsnoki karkötő döntését, ahhoz te túl kis pont vagy. Eleve egy kezdőt, egy naiv kis gyakornokot kerestünk, aki nem akadályozza a gondolataival a rendszer működését. De ezek szerint te túl makacs és önfejű vagy. Nekem már az űrhajón sem tetszettél a sok, akadékoskodó kérdéseddel. Rossz döntés volt pont téged választani. De úgy látom, úgysem bírod már sokáig. Amint elhagyjuk a bolygót, elkábítunk, hogy végre nyugodtan folytatódhasson a terv szerint a program.
- És ha ezek után nem akarok elmenni innen? Ha itt maradok a bolygón?
- Akkor sem bírsz már sokáig ellenállni a program parancsának. A karkötő hamarosan átveszi az irányítást feletted. Te csak a hordozója vagy, nem az irányítója. Erősebb nálad. Nem is értem, miért tart ennyi ideig. Itt, ebben a völgyben akkora az energia, hogy ha innen sugározza ki a jelet, az azonnal beindítja a vírusok mutációját az egész világon. Amióta beléptünk ide, azt várom, hogy mikor aktivizálja végre magát a program. Itt most mindenképpen be kellene kapcsolnia.  

- Az a gyilkos eszköz! El kellene pusztítani! – üvöltötte magából kikelve az itteni Őrző, azzal nekem ugrott, megragadta a karomat, és cibálni kezdte rajta a karkötőt. Az persze meg sem moccant.
Az itteni Őrző és Sergio nyugodtan nézték.
- Te is pontosan tudod, testvérem, hogy ezek az eszközök elpusztíthatatlanok – mondta kioktató hangsúllyal a parancsnok.
De a másik csak rángatta a kezemet, azt hittem, mindjárt le is tépi. Én a testi és lelki fájdalmaktól elborítva nem tudtam védekezni, csak tehetetlenül tűrtem, hogy ráncigáljon. Szívesen odaadtam volna neki a karkötőt, csináljon vele, amit akar. Nekem nem kell.
Végül Aaron lépett oda hozzánk, és lefogta az Őrző vadul hadonászó kezét, aztán Ágnes is odajött, és csillapítóan rátette a tenyerét a dühödten feszülő izmokra Ott álltunk hárman együtt, egy csoportban, egymáshoz érő testtel, és köztünk az elkeseredett Őrző.

A következő pillanat valahogy végtelen lassúvá és nyugodttá vált. Láttam a karomat, rajta a gyilkos programmal lüktető karkötőt. Megértettem, hogy ez a fejfájás, a kín abból adódott, hogy a tudatom próbálta féken tartani a karkötő programját. És tudtam, hogy tényleg nem tart már sokáig az erőm. Láttam mellettem az itteni Őrző karkötőjét, az ellenkező irányba csavarodó spirállal. És ott volt Aaron erős karja, ahogy féken tartotta a másik embert, és Ágnes nyugtatóan simogató keze.
Felnéztem. Aaron arca zárt volt. Tudta, hogy vesztett. Ágnes szeme könnyes volt. Mindketten engem néztek. A fejemben csillapodott a fájdalom, helyette egyre hangosabban kezdett lüktetni egy mondat, Aaron korábbi mondata: „Büszke vagyok rád, fiam.”
És aztán hirtelen képek sora zúdult bennem egymásra, az álombéli, forgó spirál Aaron és Ágnes alakjával, aztán Mexikóban a Nap piramis tetején, ahogy hárman együtt felemeltük Aaron kardját, és megoldottuk a helyzetet.

És tudtam a megoldást. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése