2013. szeptember 10., kedd

133. Himalája, út Shambalába

Másnap a reggeli után a parancsnok megbeszélésre hívott minket. Azt mondta, már közel van Shambala bejárata, gyalog megyünk majd a hegyi ösvényen. Velünk jön a kolostor vezetője, a láma is. Ő a Hegyek népéhez tartozik, a Bölcsek közé. Már régóta nem vettek részt a Tanácsban, mert amióta a Főnixeknél a Pusztítók kerültek túlsúlyba, értelmetlennek tartották a tanácskozást. A Főnixek szinte mindig keresztülvitték az akaratukat, és ezekkel a döntésekkel a Bölcsek nem akartak közösséget vállalni. De most ők is tudni akarják, mi lesz a csoportunk sorsa.

Azt mondta, hogy Rhea már kiléphet Judy testéből, innen a saját alakjában is el tud jönni velünk a célig. Judy persze nagyon elkeseredett, azt remélte, hogy ő is eljöhet a titokzatos Shambalába. De a parancsnok nem foglalkozott vele. Rheát szólította, aki lassan kibontakozott Judyból. Furcsa volt látni, ahogy megjelent a valódi alakjában, hiszen ez volt mindannyiunk igazi kinézete is. Csak mi még a földi öltözékünkben álldogáltunk itt. Rájöttem, hogy már egészen hozzászoktam ehhez a hosszúkás, merev formához, amiben most élek, pedig eleinte olyan esetlennek éreztem benne magamat.
Judy kicsit szédült, Rhea még elég gyenge volt. A parancsnok elkísérte őket a lámához, aki valamilyen módszerrel megkezelte őket, és egy fél óra múlva már mindketten sokkal energikusabban jöttek vissza.
Búcsúzóul Judy könnyek között ölelgetett sorra mindenkit. Ágnessel megígértette, hogy ha ez itt befejeződik, akkor megírja neki, hogy mi történt. Azt mondta, élete legcsodálatosabb élménye volt ez az idő, amit velünk tölthetett, és soha nem fog minket elfelejteni. Aztán az öszvéreket vezető két korábbi kísérőnkkel visszaindult a faluba az úton. Integetett, amíg be nem csukódott mögötte a kolostor kapuja.

Mi is elindultunk a láma vezetésével, a parancsnokkal és az itteni társunkkal kiegészülve. Nem a nagykapun mentünk ki, hanem a kolostor épületének a túlsó végén, ahol egy szűk ajtó nyílt felfelé, a meredek hegyoldalra. Aki erre akart menni, az csak a kolostoron áthaladva tehette meg. Valójában a kolostor épülete volt a kapu a titkos ösvényhez.
Hideg szél volt, és nem volt egyszerű a sziklák között lépegetni. Mégis mindegyikünk jól haladt felfelé, Margaret mama, az ausztrál öreg és a kolostorbeli szerzetes is. Ő a botját is alig használta. Itt már mintha az ösvény vitt volna minket, akár egy mozgólépcső, az energia emelte a lábunkat.
Az egyik sziklatömb mögött kanyarodott az út, és egy szűk barlangba torkollott. Beléptünk a sötétbe, de pár méter után már derengett a fény a túloldalról, és aztán végre megérkeztük az utolsó állomáshoz, az utazásunk végére, Shambalába.