2013. szeptember 4., szerda

127. Repülőút



Ausztráliába repültünk, az Uluru nagy kőtömbjéhez, át a Föld túlsó oldalára. Kényelmes helyünk volt, mert Richard az első osztályra vette meg nekünk a jegyeket.
Hosszú volt az út, és mindenki nagyon csendesen ült a gépen. Jani nem kritizálta már a repülőgépeket, Judy nem lelkendezett folyton a csodás kilátás miatt. Margaret mama az ölébe ejtett kézzel csak nézett maga elé. Ahmednek és Ramónnak csukva volt a szeme, de időnként mindketten felpillantottak. Ők sem aludtak. Csend volt a kis társaságunk körül, de feszült csend.
Aaron és Ágnes voltak köztünk a legnyugodtabbak. Békésen ültek, és fogták egymás kezét. De már nem szorították olyan görcsösen, mint korábban. Aaron arcán sem volt már olyan nagy a feszültség. Ők ketten megoldottak valamit. Letettek egy régi terhet.
Mi meg azt sem tudtuk pontosan, hogy mit is cipelünk magukkal. Mit fog szólni a Tanács a karkötők adatgyűjtéséhez? Milyen feladatot hajtottunk végre? És vajon végrehajtottuk? Miért jöttünk ide? És vajon szabadon elmehetünk-e?

És én vajon el akarok-e menni innen?

Nem akartam elveszni a belső kétségeim között. Nem volt kedvem olyan problémákon agyalni, amiknek úgysem tudhattam a megoldását.
Nem akartam gondolkozni, úgyhogy bekapcsoltam az előttem levő kis monitort, és elkezdtem egy filmet nézni. Gondoltam, gyűjtök még egy kis információt arról, hogyan élnek és gondolkoznak az emberek ezen a bolygón.
A címe alapján egy egyszerű, hétköznapi filmre számítottam. Kedves, normális emberek beszéltek, tettek-vettek benne eleinte. Aztán egyszer csak katonaruha került rájuk, és ölni kezdték egymást. Dermedten ültem a székben, és nem voltam képes levenni a szememet a monitorról.
Amikor Sergio ott, a valóságban embereket lőtt le előttem, tudtam, hogy ez szörnyűség. De azt hittem, ez csak az ő bűne. A Pusztítók kegyetlen játszmája. És tudtam, hogy mellettük ott vannak valahol a Teremtők is, akik kiegyenlítik a hatást. Azt hittem, ebben a világban megvan az egyensúly.
De most a filmben láttam azt, amikor tömegek őrülnek meg, és tömegeket gyilkolnak le. Láttam, hogy ez az embertömeg mire képes. És ők nem Pusztítók voltak, hanem hétköznapi emberek. Olyanok, mint bárki itt a repülőgépen, az utcán, mint bármelyik turista, akikkel eddig találkoztunk. Ez az ember, ennek a bolygónak a lakója, ha belekerül egy felülről irányított nagyobb csoportba, akkor képes feladni a józan gondolkodását, a szabad döntését, és hagyja, hogy ez a gyilkos program öldöklő zombivá változtassa. Sőt, néha még élvezi is, hogy végre felelősség nélkül, önkontroll nélkül pusztíthat.
Hideg lett bennem, ott a mellkasom közepén. Jeges hideg.
És arra gondoltam, lehet, hogy nem véletlenül választottam ezt a filmet. Ha eddig nehéz volt a döntés, a búcsú, ezek a képek most sokat segítettek. Nem akarok egy olyan nép tagja lenni, amelyik bármikor besorozhatna engem is egy ilyen megvadult tömegbe. Se tettese, se áldozata nem akarok lenni egy zombiháborúnak.

Az adatok, amikért jöttünk, megvannak. Majd otthon a népem eldönti, hogy mit kezd velük.

Hamarosan hazamegyünk. Remélem. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése