2013. szeptember 3., kedd

126. Újra a szigeten






Késő este volt. A nagy házból még kihallatszott a zene. Richard búcsúbulit tartott a csapatnak. Holnap hajnalban indulunk, és valószínűleg soha többé nem jövünk vissza erre a szigetre.
Ültem a Nap melegét őrző homokon, és néztem a holdfényben csillogó hullámokat, amik lustán ki-kicsaptak a partra, és a meztelen lábamat nyaldosták. Olyan volt a tenger, mint egy hűséges kutya, amelyik megpróbálja felvidítani a bánatos gazdáját. A lábamhoz futott, megnyalt langyos nyelvével, majd visszahúzódott, mintha várta volna, hogy menjek vele, játsszak vele. Felvettem a homokból egy kis fadarabot, és a vízbe dobtam. A sodrás elkapta, megforgatta, visszahúzódott vele, majd a következő hullám tetejéről a lábam elé lerakta. Újra bedobtam a faágat, a tenger újra visszahozta.
Játszottunk. De nem lett jobb a kedvem.

A végtelen, halványan csillogó vizet néztem. Nem akartam az eget látni, de a hullámokon ott tükröződtek a csillagok is. Azok a távoli fények, amik felé pár nap múlva el kell indulnom. Persze, csak ha minden jól megy, hiszen ehhez a Tanács engedélye is kell majd.

Arról nem beszéltünk, hogy mi lesz, ha a Tanács nem hagy elmenni minket, ha bűnösnek talál, és ítélkezik felettünk. Aaron és Richard látszólag nagyon biztos volt a dologban. Szerintük a Törvény alapján el kell, hogy engedjenek minket.
De én láttam, amikor ma este ott ültek az egyik asztalnál hármasban Ágnessel. És hallottam, hogy Aaron mindent megköszön, és azt mondja, hogy bármi lesz is a döntés, Richardot ki fogják hagyni a történetből. Ha kemény következményei lesznek az eddigieknek, majd ők vállalják a dolgot. Fölösleges lenne, hogy Richard is bűnhődjön velük.
És láttam, hogy hiába akart volna tiltakozni, Richardnak is el kellett ezt fogadnia. Már nem tud többet tenni értünk. Értelmetlen lenne miattunk további, fölösleges kockázatot vállalnia. Ő már nem jön tovább velünk.  



A zene halkult a házban, aztán lépteket hallottam a hátam mögött, és Aaron leült mellém a homokba. A tenger most az ő lába elé rakta le a kis faágat. Felvette, és messzire bedobta. Az arasznyi árnyék ott hintázott a hullámokon, átlendült az egyikről a másikra, kicsit még közeledett, de már nem ért ki a partra. A következő hullám kijjebb sodorta, még távolabb. A holdfényben még fel-feltűnt, aztán lassan eltáncolt a vízen, ki a végtelenbe.

- Mennetek kell – mondta Aaron. – Ez itt nem a ti bolygótok.
- De egyszer az volt. Valamikor régen mi is itt éltünk. – A hullámokat néztem, nem az eget. - Nekem ismerős ez a világ.
- Jobb nem bolygatni a múltat. A testvérharc mindig fájdalmas.
- De te is ki tudtál békülni a nővéreddel. Mi is megtehetnénk.

Egy ideig csendben volt. Reméltem, hogy végiggondolja, és valami jó megoldást talál.
- Lehet, hogy egyszer majd érdemes lesz megpróbálni. Talán éppen ez a sok, itt összegyűjtött információ segít hozzá. A tieid is megtudják, hogyan élnek itt a testvéreitek. És visszajöhettek nyíltan, előre bejelentkezve, az ajtón bekopogva. Most az a legnagyobb gond, hogy titokban érkeztetek, mint aki rossz szándékkal jön, bujkálva, akár egy betörő. Meg kell majd győznünk a Tanácsot, hogy ez csak óvatosság volt tőletek, és nem egy ártani akaró terv része.
- Csakhogy az a gond, hogy én sem tudom pontosan, miért jöttünk. Ahogy a többiek is csak a saját feladatukat ismerték: lejönni a helyszínre, a karkötők automatikusan begyűjtik az adatokat, aztán visszamenni az űrhajóra. Nem lett volna szabad semmilyen kapcsolatba lépnünk az emberekkel. A saját szabályainkat se tudtuk betartani, nem csak az ittenieket.

A karkötőmre néztem. A Parancsnoki karkötőre, amire olyan büszke voltam korábban. De most arra emlékeztetett, ahogy csapdába ejtett a Nap piramisának tetején. Lebénított. Átvette a testem felett az irányítást. Erősebb lett, mint én. Már ő volt a főnök, én csak a szolgálója. Csak a hordozója voltam egy eszköznek.
Aaron követte a pillantásomat.
- Van, amikor a Feladat fontosabb lesz, mint az ember – mondta halkan és nagyon komolyan. – Arra is büszke lehetsz, hogy a Feladat téged választott. Nélküled a karkötő nem jutott volna el ezekre a helyekre. Azért tudott ilyen erőssé válni, mert te megtetted azt, ami rajtad állt.
­- De Teotihuacanban helyettem döntött. Nem engedte, hogy megvédjelek titeket. Majdnem meghaltatok, pedig a karkötővel segíthettem volna nektek.
- Így is segítettél. Nem kellett a Parancsnoki karkötő ereje, hogy megmentsél minket. A szabad akaratod megmaradt akkor is, ha a testedet leblokkolta egy erő.
- De miért így? Milyen alapon írja felül egy eszköz az én döntésemet?

Aaron a hullámokat nézte egy ideig. Mögöttünk elhallgatott a zene, vége lett a bulinak. A társaság aludni ment. Holnap korán indulunk. A tenger felől hűvösebb, sós illatú szél kezdett fújni. A pálmafák levelei halkan susogtak a fejünk felett. Aaron felpillantott a csillagokkal pöttyözött égre.
- Van, amikor muszáj bíznia az embernek - mondta. - Olyanokban is bízni, akiket nem ismer. Nem tudom, hogy a néped tudósai miért így alkották meg ezt az eszközt. Nem tudom, valójában miért gyűjtötték be ezeket az adatokat. Csak remélem, hogy ők is békülni szeretnének. Véget vetni a szétszakíttatásnak, újraegyesíteni a régi családot. Ez volt az én vágyam is. És remélem, hogy ebben segíthettem nektek.  

Hallgattunk, és aztán együtt néztük a csillagokat még sokáig. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése